چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

در پی تخریب بخشی از خانه اتحادیه که روز جمعه گذشته صورت گرفته، جلسه‌ای در شورای شهر تهران برگزار شد.

احمد حکیمی پور

در اين جلسه كه در دفتر احمد حكيمي‌پور به‌عنوان رئيس كميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران به همراه خانواده مرحوم اتحاديه برگزار شد، مقرر شد خانواده اتحاديه نماينده قانوني و حقوقي به شوراي شهر تهران معرفي كرده و شوراي شهر نيز اقدامات مقتضي را براي حفظ و نگهداري اين بناي تاريخي انجام دهد.

حكيمي‌پور در اين‌باره گفت: تعداد آثار تاريخي كه در آن مثل اين خانه حمام و كالسكه‌رو به‌صورت كامل وجود داشته باشد، اندك است؛ بنابراين چنين آثاري بسيار ارزشمند است. وي در گفت‌وگو با ايسنا اعلام كرد كه هيچ تخريبي از سوي شهرداري منطقه در خانه اتحاديه صورت نگرفته است. به گفته وي مالك ساختمان كنار اين خانه، در زمان خاكبرداري اين بخش از خانه را تخريب كرده و شهرداري منطقه 12 ناحيه يك در پاسخ به اين اقدام هر دو ساختمان را پلمب كرده است.

اينطور كه رئيس كميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران اظهار كرد مالك ساختمان تخريب شده بدون مجوز و هماهنگي دست به اين اقدام زده و از سوي شهرداري اين حق به او داده نشده بود چراكه در محدوده خانه اتحاديه قرار داشته و بايد از ميراث فرهنگي و شوراي شهر تهران مجوز لازم گرفته مي‌شد. حكيمي‌پور افزود: مالك ساختمان تخريب شده ادعا كرده كه بخشي از ملك خانه اتحاديه را خريداري كرده است، بر اين اساس مي‌توانيم بگوييم كه تخريب با نقشه انجام شده است.

کد خبر 266679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha