همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه حضور ایران در دریاهای آزاد براساس مقرارت بین‌المللی افزایش می یابد, گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای دوهزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز آبی است.

حبیب الله سیاری

به گزارش تسنیم، دریادار حبیب الله سیاری صبح امروز در جمع فرماندهان منطقه چهارم دریایی، با بیان اینکه معنویت رکن پیشرفت های نیروی دریایی به عنوان نیروی راهبردی است، اظهار کرد: نیروی دریایی شاهد پیشرفت های همه جانبه و چشمگیری است.

وی با بیان اینکه در سخنرانی‌های مقام معظم رهبری, اقتدار بسیار حائز اهمیت است، افزود: مقام معظم رهبری جمله‌ای را فرمودند که اگر می‌خواهید زیر بار ظلم نروید باید قوی باشید و اقتدار به قدرت را در سخنرانی ایشان درک کردم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جنگ امروز با دشمنان جنگ نرم است، گفت: کشورمان در جنگ نرم قرار دارد و ما برای قوی بودن به دو فاکتور که شامل آمادگی نیروهای مسلح در هر بعد دفاعی و دوم مقابله با جنگ نرم است، نیاز داریم.

دریادار سیاری با تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، گفت: دشمن حرکت‌های خود را در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی انجام می‌دهد و اگر سبک زندگی ما تغییر کند دچار آسیب می‌شویم.

نیروی دریایی ارتش در سطح آمادگی بسیار خوبی قرار دارد

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مأموریت های ابلاغی و انجام شده موفق بوده است، افزود: این نیرو در سطح آمادگی بسیار خوبی قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تجهیز ناوگان شمال به ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند که در کلاس جماران طراحی و در مرحله تست های نهایی است، گفت: این ناوشکن مجهز و پیشرفته بزودی به منطقه چهارم دریایی ارتش ملحق می شود.

مأموریت مقابله با دزدان دریایی در آب‌های آزاد با اعزام ناوگروه‌ها ادامه دارد

دریادار سیاری با اشاره به حضور این نیرو در آب های آزاد، تصریح کرد: مأموریت مقابله با دزدان دریایی در آب های آزاد با اعزام ناوگروه همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی خود را سرباز ولایت می داند، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی در دفاع از جمهوری اسلامی ایران در سطح آمادگی بسیار خوبی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تصریح بر اینکه حضور ایران در دریاهای آزاد براساس مقرارت بین‌المللی افزایش می یابد، اظهار کرد: حدود یک‌سوم مرزهای جمهوری اسلامی ایران آبی است.

دریادار سیاری با اشاره به دوهزار کیلومتر مرز آبی در جنوب و 800 کیلومتر مرز آبی در شمال، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای دوهزار و 800 کیلومتر مرز آبی است.

تحرکات نیروهای فرامنطقه‌ای در آب های کشورمان به طور کامل رصد ‌می شود

وی با تأکید بر حفظ امنیت در تمامی مناطق مرزی آبی کشور با تلاش سربازان ولایت در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: تحرکات نیروهای فرامنطقه‌ای در آب های کشورمان به طور کامل رصد و کنترل می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مأموریت ناوگروه سی ام نیروی دریایی در آب های آزاد، گفت: این ناوگروه متشکل از ناو پشتیبانی رزمی جمهوری اسلامی ایران بوشهر و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند، اردیبهشت ماه امسال به آب های آزاد اعزام شده بود که ناوگروه سی ویکم متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران شهید بایندر و ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس برای جایگزینی آن به منطقه مورد نظر اعزام شده است.

دریادار سیاری تصریح کرد: ناوگروه سی ام عملکرد موفقی داشت و توانست برای نخستین بار از خط استوا عبور کرد و در بندر دارالسلام تانزانیا پهلو گرفت.

وی با اشاره به اهداف نیروی دریایی از حضور در دریاهای آزاد، تصریح کرد: اعزام ناوگروه های نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد برای تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و اهتزاز پرچم مقدس کشورمان در پهنه دریاها اجرا می شود.

کد خبر 266652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha