چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: برخورداری از حق عائله‌مندی همسان با بازنشستگان سازمان بازنشستگی کشوری یکی از مهم‌ترین خواسته‌های بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است.

حسینعلی ضیایی، مدیر عامل جدید سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به این خواست بازنشستگان سازمان متبوعش گفت: گرچه مجلس این قانون را برای بازنشستگان کشوری و لشگری تصویب کرده است، اما با توجه به منابع سازمان تامین اجتماعی اگر بتوانیم، چنین امری را پیگیری می‌کنیم.

او با تاکید بر این ‌نکته که افزایش حق عائله‌مندی در مجلس شورای اسلامی کشور تنها برای بازنشستگان سازمان بازنشستگی کشوری تصویب شده‌است در دیدار با روسای کانون‌های بازنشستگی استان تهران تاکید کرد چنانچه منابع سازمان تامین‌اجتماعی اجازه دهد در افزایش حق عائله‌مندی بازنشستگان سازمان متبوعش تلاش خواهد کرد.

وی افزود: مسئولیت‌پذیری کانون‌های بازنشستگی در قبال پیگیری مشکلات و دغدغه‌های مستمری‌بگیران، ارزشمند است و در واقع می‌توان گفت کانون‌های بازنشستگی حلقه واسط و پل ارتباطی جامعه بازنشستگان با سازمان تامین اجتماعی هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان تامین اجتماعی کشور، ضیایی ضمن بیان این مطلب که بازنشستگان و مستمری‌بگیران باید مطمئن باشند که مسئولان تامین اجتماعی در کنار آنها وظیفه ارائه خدمت و پاسداری از منافع این سازمان را به نحو مطلوب انجام می‌دهند، گفت: عملکرد سازمان تامین اجتماعی باید به گونه‌ای باشد که بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران و در واقع کل مخاطبان این سازمان، هیچ نگرانی و دغدغه‌ای نسبت به دریافت خدمات این سازمان نداشته باشند.

وی اجبار شعب بانک رفاه کارگران به استفاده بازنشستگان و مستمری‌بگیران از رفاه کارت را امری غیرمتعارف دانسته و گفت: به اعتقاد من بازنشستگان و مستمری‌بگیران باید امکان برداشت حقوق را به شیوه‌ها و روش‌های متعدد داشته باشند و در این مورد نباید هیچ‌کس را برای استفاده از یک شیوه مجبور کرد. در این مورد هم تمام تلاش خود را برای حل مشکل مستمری‌بگیران و رفع موضوع اجبار در استفاده از رفاه کارت به کار خواهیم برد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد افزایش تعداد و میزان بودجه سفرهای زیارتی و سیاحتی کانون‌های بازنشستگی، گفت: اعتقاد دارم که بازنشستگان که پیشکسوت جامعه کار و تولید هستند، باید بتوانند از خدمات مطلوب زیارتی و سیاحتی استفاده کنند، علاوه بر این من معتقدم یک بازنشسته در تمام سفرها باید همسر خود را نیز به همراه داشته باشد و در این مورد سعی خواهیم کرد با انجام یک کار کارشناسی شده هم میزان اعتبار و بودجه را افزایش دهیم و هم سعی کنیم با تمهیداتی، زمینه استفاده بیشتر مستمری‌بگیران از سفرهای سیاحتی و زیارتی و امکانات رفاهی را فراهم سازیم.

ضیایی، در خصوص صدور کارت منزلت برای بازنشستگان گفت: کارت منزلت در مفهوم خاص خود یک کارت هویت است.

از سوی دیگر معاونت امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی می‌تواند با افزایش فعالیت خود، با مراکز تفریحی و رفاهی ارتباط برقرار کرده و تخفیف‌های لازم را برای استفاده بازنشستگان از این مراکز بگیرد.

به این شیوه بازنشستگان با ارائه کارت منزلت می‌توانند از امکانات رفاهی و تفریحی با تخفیف ویژه استفاده کنند. ما سعی خواهیم کرد با این شیوه، صدور کارت منزلت را عملی کنیم.

کد خبر 26332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز