شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

درحالی‌که وزیر آموزش و پرورش جزئیات طرح روز بدون کیف و کتاب را تشریح کرد قرار است، این طرح در کمیسیون آموزش مجلس نقد و بررسی ‌شود.

در سال تحصیلی جدید قرار است مدارس در روزهای پنجشنبه‌ به‌صورت اختیاری و آزمایشی با هزینه‌هایی که خود مردم پرداخت می‌کنند، فعال باشند. مخالفین تعطیلی پنجشنبه معتقدند این تعطیلی یعنی از دست رفتن یک ششم فرصت تعلیم و تربیت و موافقین آن معتقدند حضور کودکان در کنار خانواده آثار تربیتی بهتری دارد. علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش درباره روز بدون کیف و کتاب در مدرسه می‌گوید:پنجشنبه‌ها بچه‌ها با خودشان کیف نیاورند و در مدرسه به کارهای فکری و هنری و مهارت‌های زندگی بپردازند. وی با اشاره به مخالفت برخی در این زمینه می‌افزاید: ما امسال به‌طور آزمایشی و اختیاری روزهای پنجشنبه را راه‌اندازی می‌کنیم و به اولیا می‌گویم هر کسی مایل است می‌تواند پول بدهد و بیاید در مدرسه و سر کلاس؛ نه بار دولت را به لحاظ هزینه افزایش می‌دهیم و نه اجبار می‌کنیم. فانی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان الان برنامه‌هایشان را نوشته‌اند و با معاون پرورشی و معاون تربیت‌بدنی ما جلسه داشته‌اند و این سه قسمت با هم بسته پنجشنبه‌ها را آماده کردند. وی اظهار داشت: بازخوردها را می‌گیریم و ارزیابی می‌کنیم و حسب ارزیابی اگر لازم شد اصلاحاتی انجام می‌دهیم.

در همین حال حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اجرای آزمایشی تعطیلی پنجشنبه‌ها در این کمیسیون نقد و بررسی می‌شود، گفت: اگر کلاس‌های فوق برنامه روز پنجشنبه مدارس در حیطه وظایف آموزش و پرورش باشد نمی‌توانند پول دریافت کنند. اما وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در روزهای پنجشنبه به فکر پر کردن خلأهای موجود آموزش و پرورش هستیم، گفت: امروز در آموزش و پرورش بچه‌ها مهارت‌های زندگی یاد نمی‌گیرند و برای زیستن تربیت نمی‌شوند برای این است که وقتی بزرگ می‌شوند نمی‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. فانی گفت: ما باید از پنجشنبه‌ها برای اینکه بچه‌ها تربیت اجتماعی شوند و جامعه پذیری آنها افزایش یابدو بتواند تعاملات اجتماعی آنها افزایش پیدا کند، استفاده کنیم.

کد خبر 260352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز