سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۳ معلمان نمونه سال ۹۳ در سه حیطه دانشی، ارزشی و مهارتی انتخاب شدند، اظهار داشت: بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۳ نسبت به سال قبل ۲۳ درصد رشد کرده است و این در حالی است که رشد بودجه کشور، ۲۴ درصد بوده است.

به گزارش مهر، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تقدیر از معلمان نمونه کشوری که با حضور رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد،با اشاره به انتخاب معلمین و مدیران نمونه کشوری آموزش و پرورش گفت: در سال 93، 43 معلم نمونه در سطح کشوری در سه حیطه دانشی، مهارتی و ارزشی ارزیابی و به عنوان معلم نمونه انتخاب شدند.

وی ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش را راهبرد اصلی دولت دانست و گفت: با حضور قریب به یک میلیون فرهنگی در سراسر کشور و با توجه به شرایطی که در آن هستیم استراتژی و راهبرد اصلی خودمان را ارتقاء کیفیت آموزش قرار دادیم و فعالیت‌های ما در این راستا در حال پیگیری است.

فانی با اشاره به 4 سیاست و راهبرد وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم گفت: توسعه مشارکت در آموزش و پرورش، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی، ساماندهی نیروی انسانی و عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش از جمله آنها است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به بودجه 93 گفت: در دولت تدبیر و امید عنایت ویژه‌ای به آموزش و پرورش وجود دارد به طوریکه در بودجه 93 شاهد رشد 23 درصدی بودجه آموزش و پرورش نسبت به بودجه 92 بودیم و این در حالی است که کل رشد بودجه کشور 24 درصد بود.

وی افزود: رئیس جمهور همچنین در نشستی که با مدیران آموزش و پرورش داشته اند، گفتند امیدواریم با گشایشی که در اعتبارات و امکانات دولت فراهم خواهد شد شاهد عنایت و الطاف بیشتر دولت و مجلس نسبت به این وزارتخانه باشیم.

فانی همچنین با اشاره به سند تحولی نظام آموزشی کشور که به عنوان یک سند بالادستی مطرح است، ادامه داد: در حال حاضر در حال تنظیم نقشه راه برای اجرای این سند مهم هستیم و امیدواریم با عنایت دولت و مجلس این سند مهم را در صحنه آموزش و پرورش عملیاتی کنیم.

کد خبر 258626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز