مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

نخستین نشست خبری رئیس مرکز مطالعات شهر تهران با اعلام خبرهای متعدد برگزار شد.

ساخت پارک علم و فناوری تهران، اجرای 250 پروژه مطالعاتی جدید در سال‌جاری، برگزاری 4جشنواره بزرگ، راه‌اندازی خانه گفت‌وگوی شهری، افزایش تعامل با مراجع علمی داخلی و بین‌المللی، برند‌سازی‌ برای پایتخت و راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورا در مرکز مطالعات تهران تنها بخشی از این خبرها بود.

بابک نگاهداری، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری تهران در نشست خبری خود برنامه‌ها و رویکردهای این مرکز در سال‌جاری را تشریح کرد. رشد2.5برابری پژوهش‌ها در سال‌جاری یکی از محورهای فعالیت این مرکز در سال‌جاری است. در سال گذشته 121پروژه مطالعاتی در دستور کار این مرکز قرار گرفت که 60پروژه به سال‌جاری منتقل شد و امسال این مرکز 250پروژه مطالعاتی در دست دارد. همچنین 71نشست دانشگاهی با موضوعات برنامه‌ریزی شهری در سال گذشته انجام شد که امسال به 178نشست تخصصی و 38ترجمه کتاب افزایش می‌یابد.

به گفته نگاهداری، سال 93 فرصت تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی با حضور 153هیأت علمی در مرکز مطالعات خواهد بود. همگام با این اقدام علمی، همایش «تهران، شهر جهانی» اواخر اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود که تاکنون 400مقاله به این دبیرخانه ارسال شده است. این مرکز از سویی در حال انجام یک پروژه مطالعاتی است که براساس آن برای تهران برند طراحی و اعلام می‌شود. در این پروژه مطالعاتی مجموعه برندهای جهانی در حوزه شهری در حال شناسایی است تا بتوان جایگاه بین‌المللی تهران را مشخص کرد و تا 2‌ماه آینده فاز اول آن به پایان می‌رسد.

تدوین 40کتاب مرجع در حوزه مطالعات شهری بخش دیگری از رویکردهای مرکز مطالعات است. نگاهداری همچنین از ایجاد پارک علم و فناوری شهر تهران خبر داد. مرکز مطالعات درصدد است با توسعه فناوری‌ها توسعه شهری را به این پارک هدایت کند تا فضای تعاملی مشترک و شرکت‌های علمی دانشگاهیان ایجاد شود. مرکز مطالعات شهر تهران همچنین کار تهیه نقشه راه شهرداری تهران در محورهای شهری جهانی، اسلامی ایرانی و اقتصاد مقاومتی را در دست تدوین دارد. این مرکز همچنین در سال‌جاری از 54پایان نامه دکتری در کارشناسی ارشد حمایت خواهد کرد. افزایش سطح تعامل با شورای شهر تهران و تشکیل کمیته‌ای با حضور رؤسای کمیسیون‌های شهری برای ارائه خدمات تخصصی خبر دیگر وی در سال جدید بود. در این زمینه مرکز پژوهش‌های شورا در سال 93‌تشکیل می‌شود تا مرکز مطالعات بتواند شورا را در تصمیم‌سازی‌‌ها کمک کند.

کد خبر 257101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز