مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

محدوده تردد زوج و فرد پایتخت تا پایان سال به دوربین‌های کنترلی مجهز می‌شود.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال تمام تقاطع‌های مهم پایتخت به دوربین‌های عبور از چراغ قرمز مجهز می‌شود همچنین دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در تمام بزرگراه‌هایی که هنوز به این تجهیزات مجهز نیستند، نصب می‌شود.

آنگونه که سرهنگ سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبر داده، ارتقای بهره‌وری و اثربخشی پلیس راهور تهران بزرگ یکی از برنامه‌های اصلی در سال93 است. پلیس در این زمینه درنظر دارد با پرهیز از اقدامات هیجانی، احساسی و عجولانه، فعالیت‌های خود را با هوشمندی، صبر و حوصله انجام دهد. ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش سوانح و تلفات رانندگی 2هدف عمده و کلان پلیس راهور تهران بزرگ است. براساس هدفگذاری صورت گرفته در سال‌جاری باید کشته‌های تصادفات رانندگی 20درصد کاهش یابد.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در تقاطع‌ها، معابر و میادینی که به این سیستم‌ها مجهز هستند درصد زیادی از مردم انضباط اجتماعی را رعایت می‌کنند که بزرگراه‌ طبقاتی صدر و تونل‌های مجهز به دوربین و تقاطع‌های دارای سیستم ثبت تخلف از نمونه‌های بارز این موضوع هستند. اما تشدید برخورد با موتورسواران متخلف از مواردی محسوب می‌شود که سال‌هاست در دستور کار پلیس قرار دارد.

بدین‌ترتیب پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در سال جاری به سمت و سویی حرکت خواهد کرد که با گسترش سیستم‌های هوشمند از نیروهای انسانی پلیس کاسته شود و به سمت پلیس حرفه‌ای پیش برود که این امر نیازمند اصلاح رفتار مأموران نیز هست.

حسینی همچنین درباره مسائل مطرح شده و انتقاد یکی از اعضای شورای شهر تهران درخصوص مشکلات اتوبوس‌های تندروی بزرگراه امام علی تصریح کرد که ایجاد هرگونه امکانات و زیرساخت‌های ترافیکی مستلزم گرفتن تأییدیه شورای‌عالی ترافیک است و کسی نمی‌تواند در تهران به‌صورت فردی در این زمینه‌ها تصمیم‌گیری کند. وی با اشاره به اینکه احداثBRT بزرگراه امام علی براساس کارشناسی و تأیید شورای‌عالی ترافیک بوده است خاطرنشان کرد که هرگونه جمع‌آوری این مسیر نیز نیازمند تصویب شورای‌عالی ترافیک است.

کد خبر 257001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز