چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

اردیبهشت برای سینمای ایران با ترافیک خبرهایی آغاز شد که مدیران دولتی و خصوصی منتشر کردند.

هفته‌ای که رو به پایان است با تصمیم‌هایی درباره بلیت‌فروشی سینماها، تغییر فیلم‌های اکران نوروز و البته خبرهایی درباره وضعیت سالن‌های سینمایی و ساختن سالن‌های جدید هفته‌ای خبرساز بود.

بلیت‌ها و برنامه‌ها

هر چند طرح اکران دوهفته‌ای «معراجی‌ها» با بلیت‌های نیم‌بها آغاز نشده به پایان رسید ، مسئولان سینمایی اعلام کردند که می‌خواهند از ابتدای تابستان 2نوبت اول سینماها موسوم به سانس‌های به‌اصطلاح مرده را با بلیت‌های نیم‌بها به سانس‌های پرمشتری تبدیل کنند. ماجرای بلیت‌فروشی برای امور خیریه ‌ بعد از نمایش «خط ویژه» این هفته هم خبرساز شد. ماجرا از این قرار است که مکان نمایش خیریه فیلم سینمایی «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی که قرار بود عصر روز 6 اردیبهشت در تالار ایوان شمس برگزار شود، به سینما عصر جدید منتقل شد. قرار است پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروزی در تهران برای تأمین دیه 2جوان محکوم به اعدام و نجات جان آنها روی پرده برود. این برنامه با همکاری انجمن حمایت از زندانیان و حضور عوامل فیلم، هنرمندان، ورزشکاران و مردم خیر از ساعت 19:30شنبه آینده در سینما عصر جدید آغاز می‌شود.

نمایش «چ» برای ناشنوایان

داستان برنامه‌های خاص سینماها البته فقط به بلیت‌فروشی برای امور خیریه محدود نشده و تلاش برای جذب مخاطبانی که معمولا سراغی از سینما نمی‌گیرند این هفته با ابتکار سازندگان فیلم «چ» خبرساز شد. قرار است آخرین حرف ابراهیم حاتمی‌کیا در سینمای ایران از هشتم اردیبهشت روزهای دوشنبه ساعت ۱۷:۳۰ با زیرنویس فارسی برای مخاطبان ناشنوا روی پرده سینما آزادی برود، ضمن اینکه بلیت‌های این نمایش در اختیار نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط با ناشنوایان قرار می‌گیرد و این مخاطبان می‌توانند از هفته آینده برای دریافت بلیت با نهاد حامی خود تماس بگیرند. این هفته خبر نزدیک‌شدن موعد اکران فیلم آخر مسعود کیمیایی هم منتشر شد. «متروپل» هر چند تماشاگرانش را در جشنواره راضی نکرد اما امیدوار است با آغاز نمایش در گروه سینمایی قدس، هواداران همیشگی کیمیایی را دوباره با سینما آشتی دهد.

آشتی سینما با سالن

یکی دیگر از خبرهای داغ سینمایی این هفته با حرف‌های مدیرعامل مؤسسه سینما شهر مرتبط بود. او در مصاحبه با خبرگزاری فارس از افتتاح بزرگ‌ترین سینمای ایران با ۱۴ سالن در غرب تهران و سینمادار شدن ساکنان شهرک اکباتان خبر داد و درباره سرانه سینما به نسبت جمعیت حرف زد. مجید مسچی گفت: مجتمع سینمایی کورش با ظرفیت 14سالن سینما و بیش از 2هزار صندلی که بزرگ‌ترین سینمای ایران خواهد بود تا اوایل خردادماه افتتاح می‌شود.

مدیرعامل سینما شهر از تجهیز و آماده‌سازی سینمای 4سالنی پرشین شهر کرج به‌عنوان دیگر برنامه مؤسسه نام برد. این مجموعه بیش از 900نفر ظرفیت دارد و تا قبل از نیمه اول سال آماده بهره‌برداری خواهد شد. آغاز به کار ساخت مجموعه سینماسنتر اصفهان با ظرفیت 1200صندلی، یک مجموعه سینمایی در شهرک اکباتان تهران و پایان بازسازی سینمای قدیمی سروش هم دیگر خبرهای تازه در حوزه سینما هستند. سینما سروش با اکران دوم نوروز با 3سالن به‌روز به چرخه اکران بازمی‌گردد.

مسچی درباره وضعیت 21سینمایی که مالکیت آنها به حوزه هنری واگذار شده هم گفت: بسیاری از این سینماها نظیر سینما آفریقا و فلسطین جزو پرمخاطب‌ترین و فعال‌ترین سینماهای کشور هستند اما برخی از آنها به بازسازی نیاز دارند که به مرور زمان با هماهنگی بین مجموعه حوزه هنری و سینما شهر بازسازی این سینماها شروع خواهد شد.

 

کد خبر 256988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز