همشهری آنلاین: سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی به اعلام جزئیات ثبت نام بیمه سلامت همگانی پرداخت و گفت: سامانه ثبت نام بیمه سلامت همگانی از ساعت ۲۴ امشب (۳۱ فروردین) فعال می‌شود.

پزشک نسخه بیمه

سید مهدی میرشاه‌ولد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: همه افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه سلامت یا بیمه درمان بوده و هویت ایرانی داشته باشند حائز ورود به برنامه پوشش بیمه سلامت همگانی هستند.

وی ادامه داد: همه افرادی که حائز شرایط ذکر شده هستند می‌توانند از ساعت 24 امشب اول اردیبهشت ماه به سامانه www.bimehsalamat.ir مراجعه نموده و ثبت نام اولیه را انجام دهند.

اعلام شرایط و نحوه ثبت نام در سامانه بیمه سلامت همگانی

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ثبت نام اولیه از تاریخ اول تا 31 اردیبهشت ماه تعیین شده است اظهار کرد: البته کسانی که طی این یک ماه موفق به ثبت نام نشده‌اند می‌توانند پس از آن نیز مراجعه نموده و ثبت نام خود را انجام دهند.

میر شاه‌ولد با بیان اینکه فرد پس از ورود به سامانه اطلاعات هویتی شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، جنسیت، تاریخ تولد، ‌وضعیت تاهل، موقعیت جغرافیایی استان یا شهر محل اقامت خود را ثبت می‌کند، گفت: پس از آن پنجره‌ای برای فرد گشوده می‌شود که فهرست دفاتر پیشخوان دولت و یا نمایندگی‌های سازمان بیمه سلامت در آن قرار دارد. بر این اساس وی نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت به محل اقامت خود را انتخاب و شماره تلفن همراه و ثابت خود را در سامانه وارد می‌کند و در واقع ثبت نام اولیه‌اش تکمیل می‌شود. وی افزود: سرپرستان خانوار می‌توانند افراد تحت تکفل خود را نیز در همان مرحله اول ثبت نام نمایند.

آیا باید برای ثبت نام در سامانه بیمه سلامت همگانی هزینه‌ای پرداخت کرد؟

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران درباره هزینه ثبت نام بیمه سلامت همگانی اظهار کرد: ثبت نام در سامانه به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود البته توصیه ما به افرادی که اینترنت شخصی در منزل ندارند این است که حتما به مراکز IT‌ دارای مجوز یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. وزارت کشور تعرفه کارمزد 2000 تومانی برای ثبت نام هر خانوار مشخص کرده است که این هزینه ارتباطی با حق ثبت نام ندارد.

میرشاه‌ولد با بیان اینکه با کانون دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت نام بیمه سلامت همگانی هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم گفت: 7000 دفتر پیشخوان دولت در سراسر کشور آماده ثبت نام از مردم هستند.

حق بیمه دفترچه‌های بیمه سلامت همگانی چقدر است؟

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی درباره حق بیمه دفترچه بیمه سلامت همگانی نیز گفت: حق بیمه به طور کامل از طرف دولت و از محل هدفمندسازی یارانه‌ها تقبل شده است. در واقع دولت حق بیمه سالیانه تمام افرادی که تحت پوشش قرار خواهند گرفت را در این مقطع می‌پردازد. این حق بیمه حدود 258 هزار تومان برای یک سال است البته میزان حق بیمه در سال‌های آینده منوط به شرایط و تصمیمات دولت است.

تعهدات و بسته‌های خدمتی بیمه سلامت همگانی شامل چه مواردی است؟

وی درباره جزئیات بسته خدمتی این نوع از بیمه‌ها اظهار کرد: این بیمه هیچ تفاوتی با سایر بیمه‌های تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران ندارد و هرآنچه در تعهد بیمه سلامت برای خدمات بستری و خدمات سرپایی باشد در این بسته نیز مورد تعهد ما خواهد بود.

میرشاه‌ولد با بیان اینکه این دفترچه به لحاظ شکل و محتوا تفاوتی با سایر دفترچه‌های سازمان بیمه سلامت ندارد، اظهار کرد: مردم می‌توانند پس از دریافت دفترچه‌های خود به تمام مراکز پاراکلینیکی، آزمایشگاه و رادیولوژی‌ها، پزشکان و بیمارستان‌های طرف قرارداد مراجعه نموده و داروهای خود را نیز بر اساس تعرفه‌های بیمه‌ای دریافت کنند. در واقع محدودیتی برای دریافت خدمات در این بیمه برای مردم وجود ندارد.

مردم چه زمانی می‌توانند دفترچه‌های خود را دریافت کنند؟

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی در پاسخ به این پرسش که مردم چه زمانی می‌توانند دفترچه‌های خود را دریافت کنند، اظهار کرد: به محض ثبت نام مراحل استعلام اطلاعات آغاز می‌شود و پیش بینی ما این است که بتوانیم اطلاعات وارد شده را ظرف یک ماه بررسی کنیم. پس از آن برای متقاضیان پیامکی ارسال می‌شود که می‌توانند بر اساس آن برای دریافت دفترچه‌های خود به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند با درج کد ملی و شماره تلفن همراه در سامانه بیمه سلامت از آخرین وضعیت پرونده خود با خبر شوند.

کد خبر 256616
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز