معاون وزیر نفت ایران در امور بین‌الملل و بازرگانی اعلام کرد که صادرات نفت خام ایران در مدت توافقنامه موقت هسته‌ای ژنو در سطح روزانه یک میلیون بشکه باقی می‌ماند.

به گفته علی ماجدی، ایران قصد دارد صادرات نفت خام خود را حداقل تا‌ماه ژوئیه در سطح روزانه یک میلیون بشکه حفظ کند. این در حالی است که طی چند روز گذشته رسانه‌های بین‌المللی از افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران طی ماه‌های اخیر خبر داده‌اند.پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن چند روز پیش نوشت: صادرات نفت ایران رکورد 20‌ماه گذشته را شکست. طبق ادعای این رسانه، گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که واردات جهانی نفت خام از ایران در‌ماه فوریه (12بهمن تا 19اسفند 92) با افزایش 240هزار بشکه‌ای از یک میلیون و 650هزار بشکه در روز عبور کرد که بیشترین میزان از ژوئن سال 2012 (خرداد 91) محسوب می‌شود.معاون وزیر نفت ایران که برای شرکت در بیست و دومین کنفرانس سالانه نفت و گاز خاورمیانه در دوبی به سر می‌برد، اما سطح صادرات را یک میلیون بشکه در روز ذکر کرده است.

علی ماجدی معاون وزیر نفت ایران در امور بین‌الملل و بازرگانی در گفت‌وگو با بلومبرگ گفت: ایران در حال حاضر روزانه حدود 2میلیون و 700هزار بشکه نفت تولید می‌کند و تولید نفت ایران ممکن است ظرف 6‌ماه پس از لغو تحریم‌ها به 3میلیون و 700هزار بشکه در روز برسد. این مقام نفتی ایران افزود: توافق هسته‌ای ژنو سبب باز شدن درهای صنعت نفت به روی سرمایه‌گذاری‌ها شده است.علی ماجدی در کنفرانس نفت و گاز خاورمیانه در دوبی گفت: ایران قصد دارد از قراردادهای جدید توسعه میادین نفتی در کنفرانسی که تا‌ماه نوامبر در لندن برگزار خواهد شد، رونمایی کند و در این قراردادها امتیازاتی را برای شرکای خارجی قائل خواهد شد.

آغاز صادرات نفت به اروپا

با فروکش‌کردن برخی از تحریم‌های بانکی، بیمه و انتقال منابع ارزی پس از توافق ژنو، صادرات چراغ خاموش نفت، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای اروپایی آغاز شده است. بر این اساس آلبانی هم به جمع مشتریان نفتی ایران پیوسته است.

کد خبر 256106
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز