سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت دادگستری عراق اعلام کرد: از امروز زندان ابوغریب تعطیل است و ۲۴۰۰ زندانی آن نیز به زندان های دیگر استانهای عراق انتقال داده شدند.

زندان ابوغریب تعطیل شد

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد ؛ وزارت دادگستری عراق افزود: این زندان در منطقه ناامنی قرار دارد و هر لحظه ممکن است آماج حملات گروه های تروریستی قرار گیرد.

القاعده تابستان سال گذشته به زندان ابوغریب حمله کرد و توانست ده ها تن از سران خود را از آن بیرون بکشد. زندان ابو غریب در حومه غربی بغداد و در بزرگراه فلوجه واقع است.

ابو غریب یکی از زندانهای مشهور عراق است که اشغالگران امریکایی زندانیان عراقی را به طور فجیعی در آن شکنجه می کردند.

در ادامه اقدام ارتش عراق در مبارزه با تروریسم، نیروهای امنیتی موفق شدند در چهار استان موصل، صلاح الدین، واسط و ذی قار 159 مضنون به دست داشتن در اعمال تروریستی و جنایتکارانه را بازداشت کنند.

در همین حال و در ادامه جنگ علیه داعشی ها در استان الانبار ، نیروهای عراقی توانستند در 24 ساعت گذشته بیست و چهار نفر از تروریست های داعشی را در حومه فلوجه به قتل برسانند.

صبح امروز نیز دو تروریست انتحاری با منفجر کردن خود در نزدیکی یکی از ایست بازرسی ها در شهر رمادی، یک پلیس عراقی را کشت و چهار تن دیگر را زخمی کرد.

افراد مسلح همچنین با گلوله باران برخی مناطق مسکونی شهر فلوجه، چهار عراقی را کشتند و 16 نفر دیگر را زخمی کردند.

خبرگزاری ایسنا نیز در گزارشی در این خصوص اعلام کرد : به گفته برخی مسئولان این اقدام وزارت دادگستری عراق در واکنش به تهدیدات گروه "دولت اسلامی عراق و شام"(داعش) برای جاری ساختن آب در بغداد و غرق کردن برخی مناطق پایتخت از جمله زندان ابوغریب بوده است.

پیشتر منابع آگاه عراق اعلام کرده بودند که اعضای داعش به صورت مکرر دریچه‌های سد فلوجه را می‌بندند و سپس باز می‌کنند و این احتمال وجود دارد که داعش در حال آزمایش یک حمله تروریستی با استفاده از این سد باشد. در صورت باز شدن تمامی دریچه‌های سد فلوجه که در کنترل داعش است، بخش‌های وسیعی از بغداد از جمله منطقه ابوغریب زیر آب خواهد رفت.

کد خبر 256064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز