همشهری آنلاین: کتابخانه و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه امام صادق (ع) همزمان با تشکیل این دانشگاه در سال ۱۳۶۱ آغاز کرد.

کتابخانه دانشگاه امام صادق (ع) با حضور کارشناسان کتابداری و رایانه در فضایی به وسعت 2600 متر مربع در خدمت اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دیگر مراجعان این کتابخانه است.

ساختار سازمانی کتابخانه دانشگاه امام صادق (ع) علاوه بر حوزه مدیریت، شامل بخش‌های تامین منابع اطلاعاتی، سازماندهی منابع اطلاعاتی، اطلاع‌رسانی، امور رایانه، دیداری و شنیداری و خدمات عمومی (مخزن، آرشیو، صحافی، مرجع، نوارخانه و سالن مطالعه) است.

کتابخانه و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه امام صادق (ع) علاوه بر گردآوری منابع علمی و آموزشی و اشاعه اطلاعات در جهت تقویت و ارتقاء برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در چارچوب اهداف و رسالت‌های این دانشگاه، وظایفی نظیر فراهم‌آوری منابع علمی چاپی و الکترونیکی مورد نیاز برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه، سازماندهی منابع به منظور تسهیل در امر دسترسی، برقراری ارتباط با مراکز مشابه در داخل و خارج کشور به منظور همکاری بین کتابخانه‌ای، فراهم‌آوری شرایط مناسب مطالعه و تحقیق، تقویت منابع مرجع و مواد غیرچاپی و معرفی منابع را دنبال می‌کند.

آمار منابع موجود در کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی تا پایان شهریور ماه 1392 شامل 111177 نسخه کتاب فارسی و عربی، 34021 نسخه کتاب لاتین، 315 عنوان نشریات فارسی و عربی جاری، 658 عنوان نشریات فارسی و عربی موجود در آرشیو، 4 عنوان نشریات لاتین جاری، 7 بانک‌ و پایگاه‌ اطلاعاتی پیوسته، 502 بانک و پایگاه اطلاعاتی ناپیوسته، 2490 عنوان پایان نامه، 925 عنوان گزارش، 385 عنوان جزوه درسی، 125 عنوان نقشه، 1480 حلقه نوار ویدئویی، 45000 حلقه نوار کاست و 2220 حلقه لوح فشرده است.

آثار خطی و کتب نفیس و چاپ‌های قدیمی و نایاب، کتاب‌های مرجع، کتاب‌های ذخیره، نشریات ادواری جاری و قدیم، نقشه‌ها و اطلس‌ها و پایان‌نامه‌ها از جمله منابع کتابخانه و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه امام صادق (ع) است که امانت داده نمی‌شود.

کتابخانه و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه امام صادق (ع)، دسترسی به پایگاه Ebsco ، دسترسی آزمایشی به پایگاه HEINONLINE، دسترسی آزمایشی به پایگاه westlaw، دسترسی آزمایشی به Web of Science and Knowledge، امکان دسترسی آزمایشی به انتشارات دانشگاه آکسفورد و دسترسی رایگان به Taylor & Francis (بیش ‌از 1000 نشریه) را برای اعضای این دانشگاه فراهم آورده است.

کد خبر 254913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز