رئیس اداره عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح از عفو تعدادی از محکومین جرایم قابل گذشت دادگاه‌های نظامی طی 4 ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت الاسلام والمسلمین مقدسی افزود:  تعدادی از این افراد محکومین به جزای نقدی کمتر از 100 میلیون ریال بودند که بنا بر بخشنامه ریاست قوه قضائیه مشمول عفو شده‌اند. پرونده این افراد که مرتکب جرایم سبک و قابل گذشت شده بودند، ابتدا در اداره عفو و بخشودگی سازمان قضایی مورد بررسی دقیق قرار گرفت و پس از احراز شرایط، اسامی آنان جهت طی مراحل قانونی به قوه قضائیه اعلام شد و مرتکبین جرایم امنیتی ، موادمخدر،؛ مالی و اخلاقی و افراد دارای سابقه محکومیت کیفری در بین این افراد به چشم نمی‌خورد.

وی به اجرای سیاست حبس و زندان‌زدایی در سازمان قضایی اشاره کرد و گفت:سیاست سازمان قضایی نیروهای مسلح با توجه به اهداف کلان دستگاه قضایی براین بوده است که ضمن برخورد قاطعانه با مجرمین حرفه‌ای و مرتکبین جرایم امنیتی، موادمخدر، مالی و اخلاقی در عین حال زمینه آزادی مجرمین غیرحرفه‌ای و محکومین جرایم غیرعمدی و قابل گذشت را پس از تنبه و اصلاح  فراهم آورد.

کد خبر 2539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز