گروه سیاسی: همزمان‌ با سفر عبدالله‌ بن‌ عبدالعزیز، پادشاه‌ عربستان‌ سعودی‌ به‌ فرانسه‌ و چند کشور اروپایی‌،‌ منابع آگاه‌ عربستانی از احتمال سفر ملک عبدالله به ایران خبر دادند.

به‌ گزارش‌ واحد مرکزی خبر به نقل از سایت‌ اینترنتی‌ روزنامه‌ کویتی‌ القبس،‌ ‌همزمان‌ با اظهارات‌ سخنگوی‌ کاخ‌ الیزه‌ درباره‌ متمرکز شدن‌ مذاکرات‌ شاه‌ عربستان‌ و سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه‌ بر مسایل‌ خاورمیانه‌ از جمله‌ مسایل‌ ایران‌، لبنان‌ و سوریه‌ ‌منابع آگاه‌ عربستانی‌ از سفر احتمالی‌ پادشاه‌ این‌ کشور به‌ ایران‌ در پایان‌ سفر دوره‌‌ای وی به‌ چند کشور اروپایی‌ خبر دادند.

ماه گذشته محمدرضا باقری، معاون وزیر خارجه پیام ایران به ملک عبدالله درباره مسائل لبنان را به سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان تحویل داده بود.

مذاکره درباره لبنان

در همین حال کوسران، فرستاده ویژه دولت فرانسه در امور لبنان برای حل و فصل و مذاکره بر سر موضوع لبنان پس از سفر به لبنان، مصر و عربستان سعودی آخر هفته گذشته وارد تهران شد و با وزیر امور خارجه درباره این موضوع به بحث و تبادل نظر پرداخت.

منوچهر متکی در دیدار با نماینده فرانسه در امور لبنان اعلام کرد: از هر تلاشی برای نزدیک کردن لبنانی‌ها به یکدیگر استقبال می‌کنیم  و  آمادگی داریم تا هرگونه کمک لازم برای حل مشکلات لبنان و نزدیک شدن طرف‌های مختلف به تفاهم را ارائه نماییم.

کد خبر 24862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز