همشهری آنلاین: رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت‌نام کارشناسی‌ارشد با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد از یکشنبه ۶ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه رسمی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ناصر اقبالی با اعلام اینکه داوطلبان با مراجعه به سایت www.azmoon.org می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اینترنتی اقدام کنند، افزود: هر داوطلب می‌تواند 20 رشته محل را انتخاب و در سایت ثبت کند.

اقبالی افزود: این آزمون در 31 حوزه امتحانی برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند حوزه امتحانی خود را با توجه به نزدیکی محل زندگی و کار خود انتخاب کنند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه داوطلبان فقط از یک مجموعه امتحانی می‌توانند انتخاب و تعیین رشته کنند، تصریح کرد: آزمون کارشناسی ارشد در روزهای 8، 9 و 10 خرداد ماه 93 برگزار خواهد شد.

وی درباره شرایط ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان دوره‌های بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داوطلبان باید معدل کل حداقل 17 داشته باشند و جزء 10 درصد فارغ‌التحصیلان برتر بر اساس تعداد ثبت‌نام‌شدگان محل دانشگاهی در رشته مربوطه و در سال ورود باشند.

اقبالی افزود: این دسته از داوطلبان باید دوره کارشناسی خود را ظرف مدت هشت نیمسال و فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی ناپیوسته ظرف مدت چهار نیمسال دوره‌های تحصیلی را به پایان رسانده باشند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه رشته‌های انتخابی داوطلبان باید هم‌نام و متجانس با رشته تحصیلی دوره کارشناسی باشد، خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان واجد شرایط این دوره در هر سال تحصیلی تنها برای یک‌بار می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

وی ادامه داد: زمان اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان دوره‌های بدون آزمون هفته اول اسفند ماه 92 خواهد بود.

کد خبر 247259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز