سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

گروه ادب‌وهنر: اجتماع سینماگران که صبح سه‌شنبه آغاز شد و تا ساعتی از بعد از ظهر در باغ فردوس موزه‌ سینمای ایران ادامه داشت، با سخنرانی هنرمندان سینمای ایران و مسئولان سینمایی و فرهنگی آغازو با قرائت قطعنامه‌ای به پایان رسید.

رضا میرکریمی‌مدیرعامل خانه‌ سینما از بی‌تفاوتی که در این حوزه دیده می‌شود صحبت کرد وگفت: در کشورهایی که اقتصاد محور هستند سینما جایگاه بهتری دارد. متاسفانه شعار فرهنگی می‌دهیم اما رویکرد فرهنگی نداریم و این بی‌تفاوتی باعث شده این تجمع را برگزار کنیم تا نشان دهیم سینما زنده است.

محمدرضا جعفری‌جلوه معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌نیز برای اولین بار گفت: معضل قاچاق فیلم با اهداف مختلف در حال انجام است که هم اقتصاد سینما را هدف قرار داده  است و هم ارتباط مردم با سینما را، آنها سینما را ضعیف می‌خواهند، چرا که سینما زبانی نافذ دارد.

وی ادامه داد: طرح‌های مختلفی دارند و می‌خواهند آشکار و نهان این سینما را جهت دهند، این پدیده برای زمین‌گیر کردن سینما در حال انجام است.

امیررضا خادم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی‌در حمایت از هنرمندان گفت: دو برابر شدن بودجه‌ سینما و تئاتر حداقل کاری بود که ما در مجلس می‌توانستیم انجام دهیم و همچنین کمیسیون فرهنگی برای ورود بخش فرهنگ و هنر به فعالیتهای اشتغالزا تلاش بسیاری انجام داده است که یکی از نکات مهم و اصولی که شما سینماگران به آن اعتقاد دارید، این است که هنر و سینمای ما نباید دولت‌ساخت باشد و باید توسط خود مردم ساخته شود و به مردم عرضه شود و حمایتهای دولت باید غیر مستقیم باشد تا اهالی سینما و هنر بتوانند فعالیت مستمر داشته باشد.

وی به طرح مبارزه با قاچاق محصولات سمعی و بصری که چندی قبل به مجلس ارائه شد اشاره کرد و گفت: هفته‌ گذشته مصوبه‌ای با افزایش میزان سطح مجازات  به تصویب رسید.

علیرضا رئیسیان رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران نیز گفت: سینمای ایران جزو 10 تا 15 کشور اول تولید کننده در سطح جهان است و به لحاظ فضای نمایشی جزو ده تای آخر محسوب می‌شود که این یعنی فاجعه و از این بدتر که در این فضای نمایشی محدود، قاچاق فیلم هم می‌شود.

وی با اشاره به صحبتهای خادم گفت: این قانون به هیچ وجه مورد تایید ما نیست و درخواست می‌کنیم به شکلی که خواست ما باشد اصلاح شود. پشتوانه‌ اصلی سینما مخاطبین هستند و مردم، سینمای ایران را دوست دارند و توقع داریم وکلای ملت به خواست مردم اهمیت دهند.

در این اجتماع 4ساعته رسول صدرعاملی، رخشان بنی‌اعتماد، رویا تیموریان، کیومرث پوراحمد، فرشته طائرپور، علیرضا داوودنژاد، فرهاد توحیدی و رضا کیانیان به سخنرانی پرداختندو از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، نیروی انتظامی‌خواستار رفع این معضل شدند.[گزارش تصویری از اعتراض سینماگران به قاچاق فیلم]

کد خبر 24654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز