گروه اقتصادی: همه ۵۷۰میلیون متر مکعب گاز تولیدی در کشور مصرف می‌شود و دیگر وزارت نفت توانی برای افزایش تولید گاز در فصل زمستان ندارد.

 تنها راه عبور از سرمای زمستان این است که مردم میزان مصرف خود را کمتر کنند. وزارت نفت هم فعلا میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها و صنایع را تا حد ممکن کاهش داده و آخرین خبر اینکه گاز به میدان‌های نفتی تزریق نخواهد شد. همچنین خبر رسیده که گاز نیمی از ایستگاه‌‌های سی ان جی در تهران و بسیاری از استان‌‌ها قطع شده است.

به گزارش همشهری، آژیر کمبود گاز با آغاز روزهای سرد زمستان به‌تدریج به صدا درخواهد آمد و این احتمال وجود دارد که با افزایش سوز سرما و رشد مصرف گاز، روند گازرسانی به همه خانه‌ها با دشواری مواجه شود و حتی سیاست مدیریت عرضه گاز با افت فشار هم به اجرا درآید. به گزارش تسنیم، عبدالحسین ثمری، معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران گفت:

مصرف گاز در هفته گذشته در بخش‌های خانگی و تجاری به بیش از ٤٦٠ میلیون مترمکعب و مصرف کل به بیش از ٥٧٠ میلیون مترمکعب افزایش یافت. پیش‌تر سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از رکوردشکنی مصرف گاز در نهم دی‌ماه خبر داده بود. به گفته مجید بوجارزاده، مصرف بخش خانگی و تجاری در این روز به 482میلیون مترمکعب رسید که نیاز است مردم برای جلوگیری از افت فشار در شبکه گاز نسبت به مصرف بهینه این حامل انرژی توجه کنند.

کد خبر 244500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز