گروه حوادث: زن افغانی به‌عنوان خدمتکار به خانه افراد سالخورده می‌رفت تا نقشه سرقت‌هایش را عملی کند.

این زن در برخی سرقت‌ها از روش نوشیدنی مسموم استفاده می‌کرد و گاهی اوقات نیز طعمه‌هایش را کتک می‌زد و با بستن دست و پای آنها، اموالشان را به سرقت می‌برد. متهم که زنی 24ساله و یک مجرم سابقه‌دار است، تمامی سرقت‌هایش را در شهرستان یزد رقم زده بود. آخرین طعمه او پیرزنی بود که وقتی برای شکایت نزد مأموران رفت، گفت: مدتی بود که بیمار بودم و چون تنها زندگی می‌کنم با اصرار فرزندانم تصمیم گرفتم خدمتکاری استخدام کنم تا در کارهای خانه به من کمک کند.

وی ادامه داد: یکی از آشنایانمان زنی به نام شیرین را به ما معرفی کرد و می‌گفت با وجود اینکه افغانی است اما قابل اعتماد بوده و نظافت خانه را به‌خوبی انجام می‌دهد. من نیز با او تماس گرفتم و از وی خواستم تا به خانه‌ام بیاید. چند روز اول که شیرین به خانه‌ام می‌آمد، کارش را به خوبی انجام می‌داد اما یک روز که سرگرم انجام کارهایش بود، ناگهان به من حمله کرد و مرا به باد کتک گرفت.

او سپس دست و پایم را بست و در مقابل چشمانم همه طلاها و پول‌هایم را دزدید و فرار کرد. با این شکایت، ‌تیمی از مأموران پلیس آگاهی یزد تحقیقات برای شناسایی زن سارق را آغاز کردند و در ادامه با چند شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شدند؛ شکایت‌هایی که نشان می‌داد زن افغانی به‌صورت سریالی دست به سرقت از افراد سالخورده می‌زند. اظهارات مالباخته‌ها نشان می‌داد که این زن نه‌تنها با ضرب و شتم طعمه‌هایش طلا و جواهراتشان را سرقت می‌کند بلکه با شیوه بیهوشی نیز دست به دزدی می‌زند. یکی از مالباخته‌ها هنگام طرح شکایت به کارآگاهان گفت: شیرین برای انجام کارهای نظافت و پرستاری از من استخدام شده بود. او یکی از روزها در غذای من قرص‌های خواب‌آور ریخت که بعد از خوردن آن بیهوش شدم. وقتی به‌هوش آمدم متوجه شدم که زن خدمتکار طلا و برخی اموال باارزش داخل خانه‌ام را دزدیده و پا به فرار گذاشته است.

دزد سابقه‌دار

کارآگاهان که جست‌وجوی گسترده‌ای را برای دستگیری زن افغانی آغاز کرده بودند، در ادامه متوجه شدند که وی مجرمی سابقه‌دار است. او پیش از این نیز به اتهام ارتکاب سرقت دستگیر و راهی زندان شده بود. با این اطلاعات جست‌وجو برای شناسایی مخفیگاه شیرین ادامه یافت تا اینکه مأموران با ردگیری سرنخ‌هایی که از او داشتند محل زندگی‌اش را در یزد شناسایی کردند.

فرار ناکام

محل زندگی زن افغانی محاصره شد اما او که متوجه حضور پلیس در محل شده بود، قصد فرار داشت که دستگیر شد. مأموران در بازرسی از خانه این زن مقدار زیادی اموال مسروقه کشف کردند و او را به اداره آگاهی انتقال دادند. زن سارق در بازجویی‌ها به سرقت‌های خشن اعتراف کرد و گفت: طعمه‌های من افراد سالخورده‌ای بودند که تنها زندگی می‌کردند. من به‌عنوان خدمتکار به خانه‌های آنها می‌رفتم و درصورت بیمار و ضعیف‌بودن طعمه‌ها، آنها را کتک می‌زدم و طلاها و پول‌هایشان را می‌دزدیدم. اگر هم طعمه‌ام سرحال بود، از روش دوم برای سرقت استفاده می‌کردم و بعد از اینکه او را با نوشیدنی یا غذای مسموم بیهوش می‌کردم، اموالش را می‌دزدیدم. این زن سابقه‌دار در بازجویی‌ها به 5فقره سرقت از منازل، 3فقره سرقت دیگر و یک فقره خیانت در امانت اعتراف کرد. سرهنگ خالقی، رئیس پلیس آگاهی یزد با اعلام این خبر گفت: متهم بعد از اعتراف به دادسرا معرفی شد و با قرار قانونی به زندان انتقال یافت.

کد خبر 244475
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز