گروه حوادث: زورگیران خشن در مناطق مختلف پایتخت پرسه می‌زدند و به محض شناسایی طعمه‌ای که گوشی گران‌قیمت داشت به سمت وی حمله ور می‌شدند.

آنها با تهدید قمه و تبر دست به سرقت موبایل می‌زدند و گوشی‌ها را با قیمت بسیار ناچیزی به مالخران می‌فروختند.
راز فعالیت مجرمانه اعضای این شبکه 11آذرماه سال‌جاری فاش شد. زمانی که مرد جوانی به کلانتری 110شهدا رفت و مأموران را در جریان سرقتی خشن قرار داد.

وی در توضیح ماجرا گفت: شب گذشته در پیاده‌رو در حال صحبت با گوشی تلفن همراهم بودم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ که 3سرنشین داشت سد راهم شدند. 2ترک‌نشین آن از موتور پیاده شدند و به سمت من آمدند. یکی از آنها تبر و دیگری قمه در دست داشت.

دزد تبرزن ضربه‌ای به‌دست من زد و سارق دیگر با تهدید قمه اقدام به گرفتن گوشی موبایلم کرد.با این شکایت، مأموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری زورگیران خشن شروع کردند و با چند شکایت مشابه دیگر در این زمینه روبه‌رو شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که دزدان خشن با یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید‌رنگ در مناطق مختلف تهران به‌ویژه در جنوب شرق پایتخت پرسه می‌زنند و با تهدید قمه و تبر نقشه زورگیری‌های خود را اجرا می‌کنند. کارآگاهان در ادامه تجسس‌های خود موفق به شناسایی موتورسیکلت آپاچی شدند و صاحب آن را بازداشت کردند. وی در تحقیقات عنوان کرد که موتور را به‌صورت قولنامه‌ای به شخصی به نام مهرداد 22ساله فروخته است. بررسی سوابق مهرداد نشان می‌داد که وی پیش از این بارها به اتهام شرارت دستگیر و روانه زندان شده بود.

دستگیری

کارآگاهان در تحقیقات خود موفق به شناسایی مخفیگاه وی در جنوب پایتخت شدند و 28آذر‌ماه این متهم تحت تعقیب را دستگیر کردند. مهرداد بعد از دستگیری در مواجهه حضوری با مالباخته‌ها چاره‌ای جز اقرار ندید و به زورگیری‌های سریالی با 3همدستش اعتراف کرد. با اطلاعاتی که وی در اختیار پلیس قرار داد، مأموران در عملیاتی همزمان 3همدست وی را دستگیر کردند و به پایگاه ششم پلیس آگاهی انتقال دادند.

متهمان در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره سرقت گوشی موبایل گران‌قیمت در مناطق مختلف تهران اعتراف کردند. جالب این بود که متهمان با وجود اطلاع از ارزش بالای مدل گوشی‌های مسروقه، ‌هر کدام از این گوشی‌ها را به قیمت‌های ناچیزی (چند‌ده‌هزارتومان) می‌فروختند.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان به ده‌ها فقره زورگیری با استفاده از 2دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ و هوندا 125مشکی، قرار قانونی از سوی قاضی پرونده صادر شده است. از شاکیان احتمالی درخواست می‌شود تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 243993
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز