دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

مهدیا گل محمدی : اگر بشر چاه حفر کند پس از چندی دریاچه‌ها غیبشان می‌زند، یکی بی‌اجازه سفره‌های زیرزمینی آب را جمع می‌کند، دیگری در چاه می‌افتد و خلاصه هزار رویداد ناخواسته نتیجه این چاه کندن بهر کسی می‌شود.

اگر طبیعت چاه حفر کند غار‌ی دیدنی با استلاگمیت و استلاکتیت مسحور‌کننده پدید می‌آید و اگر این چاه‌ها روی دیواره‌های یک دره باشند آنجا به‌قول گردشگر‌ها سایتی دیدنی می‌شود که از هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر برای دیدنش شال و کلاه می‌کنند. نمونه تقابل بشر 2پا و طبیعت را می‌توان در منطقه چاهکوه شهرستان قشم دید. در ابتدای مسیر این جاذبه گردشگری که در روستای چاهوی شرقی قراردارد سال‌ها پیش بشر چاه کنده و جلوتر که می‌روی طبیعت هنرش را در این زمینه به رخ می‌کشد.

در کف یکی از دره‌های این منطقه که امتداد شمالی جنوبی دارد حفره‌های کم‌عمق و نیمه عمیقی مانند چاه وجود دارد که محل انباشت و ذخیره آب‌های جاری در دره‌هاست. در دیواره‌های دره چاهکوه، فرسایش آبی و انحلال، شیارهای عمیق و طویل و انواع حفره‌های عدسی، قاشقی و کروی شکل را ایجاد کرده‌اند. وجود شیارها و خطوط فرسایش موازی و همچنین حفره و طاقچه بر بدنه این دره و نیز وجود جوی‌های سنگی در کف دره، موجب شده تا تنگه چاهکوه به یک شگفتی بدل شود.تنگه چاهکوه در ۷۰‌کیلومتری شهر قشم و در کنار روستای چاهوی‌شرقی، در بخش غربی ساحل شمالی جزیره قشم قرار دارد و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم است.

کد خبر 241006
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز