گروه بورس: با لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی با شرکت بیمه دی، این شرکت از یک طرف یک قرارداد ۶۴۵میلیارد تومانی را از دست داد و از سوی دیگر با زیان شدید مالی مواجه شد.

به گزارش همشهری، نارضایتی بیمه‌شدگان از خدمات شرکت بیمه دی منجر به لغو قرارداد تأمین اجتماعی با این شرکت شد و در نهایت قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به بیمه دانا سپرده شد. منعقد نشدن این قرارداد سهام شرکت بیمه دی را که در فرابورس مبادله می‌شود با زیان هنگفتی مواجه می‌کند.

این شرکت هنوز گزارش‌های مالی 3ماهه و 6ماهه خود را منتشر نکرده و سازمان بورس هم در این‌باره واکنشی نشان نداده است؛ هرچند شرکت بیمه دی تاکنون اعلام نکرده، با کسر رقم قرارداد 335میلیارد تومانی با کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی که بخش زیادی از درآمدش را تشکیل می‌داد چه میزان از سود سهامش کسر خواهد شد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد سود سهام این شرکت که در حال حاضر 57ریال است به‌شدت کاهش خواهد یافت.

خبرگزاری ایسنا در تازه‌ترین خبر خود به نقل از علی‌اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان این سازمان با بیمه دانا خبر داده و گفته است: به محض اعلام نظر سازمان تأمین اجتماعی، قرارداد امضا شده به اجرا درخواهد آمد. به این ترتیب، قرارداد بیمه تکمیلی دی تا پایان مهرماه سال‌جاری اعتبار دارد. سال گذشته 2 میلیون و 450هزار بازنشسته تأمین اجتماعی و افراد تحت تکفل‌شان، تحت پوشش بیمه‌تکمیلی درمان بیمه دی قرار داشتند.

بررسی اطلاعات مالی شرکت بیمه دی نشان می‌دهد که قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان که به‌دلیل نارضایتی مشتریان حذف شده است ناشی از ضعف مدیریت در ارائه خدمات بیمه‌ای به بازنشستگان تأمین اجتماعی بوده است. این شرکت با فرض انعقاد قرارداد جدید با تأمین اجتماعی آخرین بودجه خود را 581میلیارد تومان اعلام کرده درحالی‌که امسال به دلیل منعقد نشدن این قرارداد رقم کل بودجه این شرکت به 246میلیارد تومان کاهش خواهد یافت.

قرارداد شرکت بیمه دی در سال گذشته با تأمین اجتماعی برای پوشش بیمه‌تکمیلی بازنشستگان 335میلیارد تومان بوده است به این ترتیب با کسر این رقم از بودجه پیشنهادی، بودجه پیش‌بینی شده این شرکت به 246میلیارد تومان کاهش پیدا می‌کند. اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که اطلاعات جدید مالی این شرکت نشان می‌دهد که بیمه دی در 6ماهه اول سال‌جاری فقط 60میلیارد تومان از رقم بودجه پیش‌بینی شده‌اش را محقق کرده است. درنظر داشته باشیم که هنوز بخش زیادی از تعهدات مالی شرکت بیمه دی در قبال بازنشستگان مربوط به سال مالی قبل باقی مانده است که باید محاسبه و پرداخت شود.

به غیراز این موارد، نکته کلیدی در انعقاد قرارداد جدید سازمان بیمه تأمین اجتماعی با شرکت بیمه دانا نهفته است. براساس اظهارات علی‌اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی رقم قراردادی که سال گذشته با شرکت بیمه دی برای پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان به مبلغ 335میلیارد تومان منعقد شده بود نزدیک به دوبرابر افزایش یافته است.

این اطلاعات بیانگر آن است که قرارداد جدید بیمه تأمین اجتماعی با شرکت بیمه دانا برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان 645میلیارد تومان است، این به‌معنای آن است که شرکت بیمه دی از یک قرارداد 645میلیارد تومانی محروم شده و سهامداران این شرکت قطعا با زیان شدیدی مواجه خواهند شد. بنیاد شهید سهامدارعمده شرکت بیمه دی است که خود در زمان مدیریت مسعود زریبافان رئیس قبلی آن بنیاد در زمان دولت دهم با مشکلات متعددی مواجه شد؛ به‌طوری که هنوز هم تیم تحقیق و تفحص مجلس در حال بررسی تخلفات مالی ادعا شده در این مجموعه هستند.

کد خبر 235879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز