سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

در حالی که چند روز بیشتر تا اعلام برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۳ نمانده است، روزنامه گاردین در گزارشی به بررسی نامزدهای احتمالی معتبرترین جایزه ادبی دنیا پرداخته است.

نوبل ادبیات

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در گزارش خود از 3 نویسنده اسپانیایی، کنیایی و نروژی به‌عنوان شانس‌های اصلی کسب جایزه نوبل ادبیات نام برده است. گاردین با اشاره به پیش‌بینی سایت شرط‌بندی معروف لدبروکس آورده است: خاویر ماریاس، نگوگی واتیونگو و جان فوسه امسال از اقبال بیشتری برای دریافت نوبل ادبیات برخوردار هستند. کمیته‌ ادبیات آکادمی نوبل 195 کاندیدا را مورد بررسی قرار می‌دهد. از این تعداد، 48 نامزد به مرحله بعدی راه می‌یابند که در نهایت 5 نفر به‌عنوان نامزدهای نهایی نوبل ادبیات گزینش خواهند شد.

با اینکه کاندیداهای نوبل کاملا مخفیانه مورد بررسی قرار می‌گیرند، اما مایکل اورتافر، ویراستار یک سایت ادبی معتقد است که خاویر ماریاس، رمان‌نویس اسپانیولی و نگوگی واتیونگو از کنیا شانس زیادی برای بردن نوبل 2014 ادبیات دارند. اما نظرسنجی‌های لدبروکس، جان فوسه، نمایشنامه‌نویس نروژی را در رتبه نهم فهرست 100 نویسنده قرار داده و بیشترین شانس را از آن او دانسته است. یکی از عجیب‌ترین نام‌هایی که این روزها برای نامزدی جایزه نوبل ادبیات به گوش می‌خورد، باب دیلن است که بیشتر چهره‌ای شناخته شده در دنیای موسیقی است اما به‌دلیل علاقه دوستداران این خواننده در فهرست نامزدهای احتمالی نوبل ادبیات جایی برای خود پیدا کرده است.

کد خبر 234182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز