همشهری آنلاین: بیست و سومین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور در روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه ۹۲ به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حمید یعقوبی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با اعلام این خبر، اظهار داشت: گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در ابتدای سال تحصیلی جدید و به منظور ارائه و تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های جدید مرکز مشاوره و همفکری پیرامون آنها تشکیل می‌شود.

وی به اجرای طرح کارنامه سلامت دانشجویان در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم اشاره کرد و گفت: این طرح سال گذشته برای دانشجویان ورودی جدید دوره‌های روزانه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اجرا شد، اما امسال دانشجویان ورودی جدید دوره‌های روزانه و شبانه تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را پوشش خواهد داد.

یعقوبی با بیان اینکه پیش نویس طرح تشکیل شورای استانی مراکز مشاوره دانشگاه‌ها نوشته شده است، گفت: در صورت تصویب نهایی در گردهمایی مراکز مشاوره دانشگاه‌ها، این طرح برای اجرا به دانشگاه‌های سراسرکشور ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: افزایش تعداد واحدهای دانشگاهی اعم از دولتی، علمی کاربردی، پیام نور، فنی و حرفه‌ای و فرهنگیان در استان‌های مختلف که اغلب آنها هم مرکز مشاوره دانشگاهی دارند، ایجاب می‌کند که شورایی به منظور هم اندیشی، هم افزایی و به اشتراک گذاشتن تجربیات مراکز مشاوره دانشگاهی در هر استان راه‌اندازی شود.

وی از ارائه نسخه نهایی نرم افزار مشاوره دانشجویی تا چهار ماه آینده به دانشگاه‌ها خبر داد وگفت: بحث مکانیزاسیون خدمات و فعالیت های مراکز مشاوره دانشگاه ها از مدت ها قبل در دفتر مشاوره و سلامت دانشجویان مطرح شده و نرم افزار آن در دست تهیه است.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: نسخه اولیه نرم افزار مشاوره دانشجویی در گردهمایی آتی مراکز مشاوره دانشگاه‌ها به منظور بررسی و انجام اصلاحات احتمالی ارائه می‌شود.

وی هم‌اندیشی به منظور بازنگری در برگزاری سمینار بهداشت روانی دانشجویان را از جمله مقوله‌های مورد بحث در گردهمایی مراکز مشاوره دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: تاکنون شش دوره سمینار بهداشت روانی دانشجویان را برگزار کرده‌ایم که حاضران در گردهمایی مراکز مشاوره درباره شیوه برگزاری، محتوا و چارچوب هفتمین سمینار که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود به تبادل نظر خواهند پرداخت.

مدیرکل دفتر مشاوره و بهداشت سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه‌های بزرگ دنیا مبنی بر تربیت دانشجویان کارآفرین، مراکز مشاوره دانشگاهی ما نیز باید آمادگی لازم را برای ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های دانشجویی در این زمینه کسب کنند تا دانشجویان را در مسیر اشتغال و کارآفرینی قرار دهند.

کد خبر 233943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز