همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش از آغاز ثبت‌نام مهمانی مبنا برای داوطلبان پذیرفته شده در دوره‌های کاردانی و کارشناسی سال ۹۲ از فردا، ۱۴ مهر خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار اطلاعیه درباره مهمانی مبنا از فردا یکشنبه 14 مهرماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اظهار کرد: داوطلبان در صورت واجد شرایط بودن باید نسبت به ارسال تقاضای خود از طریق سایت اقدام کنند.

وی درباره شرایط ثبت نام متقاضیان تصریح کرد: متقضای باید در یکی از رشته‌های متمرکز آزمون سراسری سال 92 در یکی از مقاطع کاردانی یا کارشناسی پذیرفته شده و با ثبت نام در موسسه قبولی خود به عنوان دانشجو تلقی شود.

توکلی افزود: دارا بودن حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه مربوط با توجه به سهمیه متقاضی در رشته قبولی یکی دیگر از شرایط درخواست مهمانی مبنا برای متقاضیان است.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه ظرفیت مهمانی مبنا پنج درصد تعداد پذیرش کل دانشجویان ورودی در سال جاری خواهد بود، گفت: سکونت دائمی خانواده دانشجو باید در نزدیک ترین محل به شهر دانشگاه مقصد متقاضی باشد.

وی درباره تعداد ترم‌های استفاده از مهمانی مبنا اظهار کرد: دانشجویان از زمان آغاز به تحصیل حداکثر چهار نیمسال برای دوره کارشناسی و دو نیمسال برای دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می‌توانند مهمان مبنا شوند.

توکلی تاکید کرد: پذیرفته شدگان رشته‌های دارای شرایط خاص و معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 92 در این مرحله مشغول استفاده از آیین نامه نیستند.

وی همچنین درباره واجد شرایط نبودن متقاضیان مهمانی مبنا اظهار کرد: کلیه پذیرفته شدگان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی، رشته دکتری دامپزشکی، و دانشگاه آزاد اسلامی مشمول استفاده از این آیین نامه نخواهند بود. همچنین دانشجویان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری قبل از سال 92 مشمول استفاده از این آیین نامه نیستند.

مشاور عالی سازمان سنجش درباره نحوه پرداخت هزینه بررسی تقاضا توسط متقاضیان تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه بررسی تقاضا به صورت اینترنتی انجام می‌شود، دانشجوی متقاضی باید از بعد از ظهر فردا و حداکثر تا روز شنبه 20 مهرماه به سایت سازمان سنجش مراجعه و از طریق پرداخت الکترونیکی با استفاده از کارت‌های عضو شبکه شتاب مبلغ 40 هزار ریال بابت هزینه بررسی تقاضا پرداخت و نسبت به دریافت کد رمز اقدام کنند. سپس به بخش مربوط به ارسال تقاضای فرم مهمان مبنا مراجعه و با ورود به این بخش به درج اطلاعات خود و کد رمز به تشکیل فرم تقاضا اقدام کنند.

توکلی درباره چگونگی تکمیل فرم تقاضا تصریح کرد: برای تکمیل فرم دانشجو باید کد رشته محل مورد تقاضای خود (حداکثر 10 کد رشته محل) را با توجه به استان محل سکونت دائمی خانواده درج کند که کد رشته محل‌ها همان کدرشته محل‌های مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ‌های تحصیلی در آزمون سراسری سال 92 است.

وی تاکید کرد: چنانچه دانشجو واجد شرایط و ضوابط مندرج در آیین نامه نباشد و یا اینکه غیر از روش تعیین شده یا بیش از یک بار تقاضای خود را ارسال کند، به تقاضای وی ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی نیز قابل استرداد نیست.

مشاور عالی سازمان سنجش درباره اعلام نتایج بررسی تقاضا گفت: با توجه به اینکه نتیجه بررسی تقاضای دانشجو از طریق سازمان سنجش به دانشگاه مبدا ارسال خواهد شد، متقاضیان برای اطلاع از نتیجه بررسی تقاضای خود باید پس از یک ماه به اداره آموزش دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه و از تماس یا مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری کنند.

کد خبر 233771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز