همشهری آنلاین: در پی منع تحصیل عده‌ای از پذیرفته شدگان بدون آزمون کاردانی دانشگاه پیام نور، مدیرکل برنامه ریزی آموزشی این دانشگاه، علت را در تحصیل همزمان این افراد عنوان کرد.

به گزارش مهر، پس از اعلام نتایج آزمون سراسری سال 92، عده ای از پذیرفته شدگان بدون آزمون مقطع کاردانی که در دانشگاه پیام نور قرار است تحصیل کنند، با مراجعه به سامانه گلستان این دانشگاه با پیام منع تحصیل مواجه شدند.

در همین باره، محمد هادی امین ناجی، مدیر کل برنامه ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: این عده از پذیرفته شدگان با قانون منع تحصیل همزمان در دو رشته مواجه شده‌اند.

وی در توضیح این موضوع اظهار داشت: در پذیرش بدون آزمون، تنها دو دسته از دانشجویان حق تحصیل دارند؛ عده ای که پیش از این در دانشگاه دیگری یا پیام نور دانش آموخته شده اند یا عده ای که برای نخستین بار مشغول به تحصیل می‌شوند.

به گفته مدیر کل برنامه ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور، دانشجویان که در دوره بدون آزمون دانشگاه پیام نور پذیرفته شده اند و هم اکنون در مقطع و دانشگاه دیگری مشغول به تحصیل هستند توسط سیستم گلستان دانشگاه امکان ثبت نام ندارند.

امین ناجی، افزود: این عده از دانشجویان با مراجعه به سامانه گلستان و وارد کردن کد ملی، به عنوان دانشجوی منع از تحصیل شناخته می شوند و برای تحصیل در دانشگاه پیام نور لازم است از رشته دیگر خود انصراف دهند.

وی تاکید کرد: تنها آن عده از دانشجویان حق تحصیل همزمان در دو رشته دارند که دارای رتبه برتر در کنکور باشند.

کد خبر 233200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز