همشهری آنلاین: بامداد امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی پنج درجه در امواج درونی زمین حوالی رباط پشت بادام در استان یزد را لرزاند.

زلزله‌

به گزارش فارس از یزد، بامداد امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج درجه در امواج درونی زمین حوالی رباط پشت بادام در استان یزد را لرزاند.

این زلزله در ساعت 2:30 دقیقه بامداد امروز در 90کیلومتری رباط پشت بادام در شهرستان اردکان یزد رخ داد.

این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی 56.50 و عرض جغرافیایی 32.76 به وقوع پیوست که تا این لحظه از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی اعلام نشده است.

پس از وقوع زلزله پنج ریشتری، 12 زلزله کوچک و بزرگ این منطقه را به لرزه در آورد که نخستین آن در ساعت 2.40 دقیقه بامداد و در عمق 24 کیلومتری زمین بوده است.

زلزله بعدی در منطقه نایبند یزد و در مقیاس 2.7 ریشتر در عمق 9 کیلومتری زمین اعلام شده و پس از آن رباط پشت بادام چهار زلزله مداوم را امواج درونی زمین در اندازه‌های دو ریشتر، 1.7 ریشتر، 2.3ریشتر و 3.2 ریشتر در اعماق هشت تا 14 کیلومتری زمین به خود دید.

وقوع زلزله‌های خفیف در رباط پشت بادام به مدت یک ساعت قطع شد و با شروع دوباره از ساعت چهار بامداد تا ساعت 6.30 صبح امروز ادامه داشت.

طی یک ساعت به ترتیب 6 زمین لرزه مداوم در مقیاس 1.8 ریشتر در عمق 18 کیلومتری، 2.1 ریشتر در عمق هفت کیلومتری، 1.3 ریشتر، 1.7 ریشتر و 1.8 ریشتر در عمق 18 کیلومتری و یک زمین لرزه به بزرگی سه ریشتر در عمق 12 کیلومتری زمین رباط پشت بادام را در ساعت 6 و 33 دقیقه صبح امروز لرزاند.

از هفته‌های گذشته تا کنون با فعال شدن گسل زلزله در استان‌های خراسان و کرمان وقوع زلزله‌های خفیف در شهرستان‌های استان یزد به طور مداوم ادامه داشته اما این نخستین زمین لرزه در مقیاس پنج ریشتر در یک ماه گذشته بوده است.

کد خبر 228875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز