همشهری آنلاین: مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: طرح از رده خارج کردن بدون جایگزینی خودروهای فرسوده از دوشنبه آینده به مدت 15 روز اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهندس سیدرضا فاطمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده که شامل اسقاط بدون خودروی جایگزین است، از 7 تا 21 خردادماه اجرا می‌شود.

وی افزود:‌متقاضیان این مرحله می‌توانند با مراجعه به سایت www.farsoodeh.ir نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در خصوص شرایط ثبت‌نام شوندگان این طرح گفت: افرادی که در سال 85 در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ثبت‌نام کرده و اولویت آنها انتخاب نشده و یا نمی‌خواهند خودرو بگیرند و همچنین خودروهای مدل‌های 50 تا 56 شمسی و 71 تا 77 میلادی چهار سیلندر و بالاتر تنها می‌توانند در مهلت تعیین شده در این طرح شرکت کنند.

به گفته وی متقاضیان این طرح باید یک شماره حساب سپهر در پایگاه اینترنتی ثبت‌نام علاوه بر مشخصات خودروی خود وارد کنند.

فاطمی افزود: این دسته از متقاضیان پس از مراجعه به سایت اینترنتی یاد شده مرکز اسقاط را مشخص و حداکثر 25 روز پس از اسقاط مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان به حساب آنها واریز می‌شود.

وی تاکید کرد: اسناد وکالتی و رسمی نیز در طرح خرید نقدی مورد قبول است.

به گزارش ایسنا، مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با اشاره به اینکه تمامی راهنمایی‌های لازم جهت ثبت‌نام در پایگاه‌ مذکور دیده شده است در عین حال تصریح کرد: شماره تلفن 88535555 آماده پاسخگویی به متقاضیان در این زمینه است.
 
فاطمی اولویت امسال جایگزینی خودروهای فرسوده را خودروهای پرمصرف، مسافربرهای شخصی فرسوده ساماندهی شده و وانت‌بارها عنوان کرد و گفت: درصد کمی از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در سال 86 به خودروهای شخصی اختصاص یافته است، لذا به تمامی مالکین خودروهای فرسوده توصیه می‌شود در طرح فروش نقدی شرکت کنند چرا که احتمال دارد امسال به آنها برای تعویض خودروی خود نوبت نرسد.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با اشاره به اینکه تردد خودروهای فرسوده از اول فروردین ماه سال 1390 در کشور ممنوع خواهد بود گفت: تا پایان روز چهارشنبه 2 خردادماه سال جاری 200 هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه که مهلت قانونی خروج خودروهای فرسوده سال 85 است، تمامی 250 هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شود.

به گفته مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده همچنین در سال گذشته حدود 17 هزار تاکسی فرسوده نیز نوسازی شده است.

کد خبر 22756

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز