دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی‌ ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ با ۱۸۶۱۳۳۲۹ رای رئیس جمهور منتخب مردم شد.

کابینه یازدهم

پس از آن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ۱۲ مرداد همان سال رأی ملت ایران را در انتخاب حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تنفیذ کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ به وزرای پیشنهادی برای دولت یازدهم رای دادند.

علی لاریجانی رئیس مجلس وقت پس از اتمام ریخته شدن آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص وزرای هجده گانه کابینه دولت یازدهم با تشکر از نمایندگان و رسانه‌ها نتایج آرا به وزاری پیشنهادی دکتر حسن روحانی را قرائت کرد:

کابینه یازدهم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای کابینه یازدهم با ۲۱۸رای، به تصدی محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رای مثبت دادند. محمود واعظی از مجموع ۲۸۴رای، با رای ۲۱۸موافق، ۴۵ رای مخالف و ۲۰ رای ممتنع به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم انتخاب شد.

سید محمود علوی از مجموع ۲۸۳ رای ماخوذه نمایندگان، با ۲۲۷ رای موافق و ۳۸ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع تصدی وزارت اطلاعات را در دست گرفت. در جریان بررسی صلاحیت علوی در مجلس شورای اسلامی، بهرام بیرانوند و حمید رسایی از جمله نمایندگان مخالف بودند

علی طیب نیا، ‌ معروف به مرد ضد تورم ایران و گزینه‌ی پیشنهادی رییس جمهور برای کرسی وزرات اقتصاد و دارایی با ۲۷۴رای موافق، ‌۳ رای ممتنع و ۷ رای مخالف اعتماد نمایندگان برای تصدی وزرات اقتصاد و دارایی را به دست آورد.   کل آرا اخذ شده ۲۸۴ رای بود.

گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزرات امور خارجه دولت یازدهم، ‌ با کسب ۲۳۲ رای ازمجموع ۲۸۱ رای و ۳۶ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع در صحن علنی مجلس اعتماد نمایندگان برای تصدی کرسی وزرات را کسب کرد.  

علی ربیعی، گزینه ی پیشنهادی رییس جمهور برای وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی، با ۱۶۳ رای موافق، ‌۲۱ ممتنع و۱۰۰ مخالف با کسب اعتماد نمانیدگان مجلس نهم به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهد رفت. کل آرا ماخوذه ۲۸۴ رای بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۷۷ رای موافق به محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اعتماد کردند. محمود حجتی که به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از سوی رییس جمهور به مجلس معرفی شده بود، با ۱۷۷ رای موافق، ۸۱ رای مخالف و ۲۶ رای ممتنع، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۰۱ رای موافق به تصدی حجت‌الاسلام پورمحمدی به عنوان وزیر دادگستری رای مثبت داد. مجلس شورای اسلامی در مورد حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی به عنوان وزیر دادگستری رای‌گیری کرد که با ۲۰۱رای موافق، ۱۹ رای ممتنع و ۶۴ رای مخالف وی به عنوان وزیر دادگستری کابینه یازدهم از مجلس رای اعتماد گرفت. کل آرا ماخوذه ۲۸۴ رای بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۶۹ رای موافق به دهقان به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رای اعتماد دادند. حسین دهقان که به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سوی رییس جمهور به مجلس معرفی شده بود، با ۲۶۹ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و۵ رای ممتنع، وزیر دفاع شد.

سید حسن هاشمی با رای نمایندگان به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای چهارسال انتخاب شد. سید حسن هاشمی با ۲۶۰رای موافق، ۱۸رای مخالف و۶رای ممتنع برای یک دوره چهارساله به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شد. کل آرای ماخوذه در این رای‌گیری ۲۸۴ رای بود.

باس آخوندی با ۱۵۹ رای موافق به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد. عباس آخوندی با ۱۵۹ رای موافق، ۱۰۷ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم انتخاب شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۹۹ رای موافق به نعمت زاده به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن، تجارت رای اعتماد دادند. محمدرضا نعمت‌زاده که توسط رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شده بود، با ۱۹۹ رای موافق، ۶۰رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت. کل آرای ماخوذه ۲۸۳ رای بود.

نمایندگان مجلس برای تصدی وزارت کشور به عبدالرضا رحمانی فضلی رای اعتماد دادند. رحمانی فضلی از مجموع ۲۸۴ رای ماخوذه نمایندگان، با ۲۵۶ رای موافق و ۱۹ رای مخالف ۹ رای ممتنع رای اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی وزارت کشور به دست آورد.

بیژن زنگنه، ‌ گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزرات نفت، با ۱۶۶ رای موافق، ‌۱۳ ممتنع و ۱۰۴ مخالف با کسب اعتماد نمانیدگان مجلس نهم، ‌ به وزرات نفت باز گشت.

حمید چیت‌چیان با رای نمایندگان مجلس، وزیر نیرو شد. وزیر پیشنهادی نیرو با کسب ۲۷۲ رای موافق و ۷ رای مخالف ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۸۴ رای تصدی وزارت نیرو را در دست گرفت.

مجلس به وزیر پیشنهادی فرهنگ، علی جنتی رای اعتماد داد. جنتی از مجموع ۲۸۴رای، با ۲۳۴ رای موافق و ۳۶رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد.

کد خبر 227162
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز