سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت لایحه تعیین نرخ کرایه خودروهای "ون" را تصویب کرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت:  قرار است حدود 10 هزار ون، به شبکه حمل و نقل عمومی تهران  اضافه و با استفاده از وام تبصره 13، جایگزین خودروهای فرسوده  شخصی شود که عمدتا در خطوط دارای مبدا و مقصد مشخص، فعالیت دارند.

وی البته این را نیز گفت که به دلیل بالابودن ظرفیت این نوع خودروها ( 11 نفر) از آنها برای  سرویس مدارس و ادارات  نیز می توان استفاده کرد.

رئیس شورای شهرنرخ کرایه این نوع خودروها  رابراساس فرمول پیشنهادی، با توجه به ظرفیت آنها،  کمتر از نرخ تاکسی های معمول ارزیابی کرد و گفت این نوع خودروها به تدریج پس از شماره گذاری ، وارد شبکه خواهد شد.

روز سه‌شنبه همچنین، اعتراض فرمانداری به مصوبه دستور العمل مشارکت بخش خصوصی و تعاونی در بهره برداری از خطوط اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در شهر تهران را بررسی و با اصلاحات مصوبه قبلی خود،  زمینه حضور و مشارکت گسترده تر بخش خصوصی  را  تسهیل کرد.

مرتضی طلایی  عضو شورای شهر، هنگام بررسی اعتراض فرمانداری با اشاره به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر سپردن امور به بخش خصوصی گفت: اگر قایل به فعالیت بخش خصوصی در این باره هستیم باید زمینه آن را نیز فراهم کنیم.

حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر نیز با اشاره  به ضرورت ارایه طرح جامع ترافیک  از سوی شهرداری گفت:  در شورای شهر تاکنون بیش از هشت مورد پیرامون  این موضوع  تذکرداده  شده است ولی هنوز جواب قانع کننده ای دریافت نکرده ایم.

چمران رئیس شورای شهر از شهرداری خواست طرح جامع ترافیک را در اولین  فرصت به شورای شهر ارایه کند.

در جلسه شورای شهر، همچنین موارد باقیمانده از لایحه اصلاح اساسنامه سازمان سردخانه و کشتارگاه شهرداری بررسی و به تصویب رسید.

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر بار دیگر خواستار ادغام این سازمان با  سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری شد.

چگونگی مقابله با بدحجابی

نحوه اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، اظهارنظرهای متفاوتی را از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران در پی داشت.

معصومه ابتکار، عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: برخورد قاهرانه و ضربتی با بدحجابی جواب نمی‌دهد و در این قبیل برخوردها مشکل با طرح ضربتی خرد و سپس تکثیر می‌شود.

وی با بیان اینکه این روزها در گوشه و کنار شهر می‌بینیم که با پرچم‌هایی از اقدامات اخیر نیروی انتظامی قدردانی شده است گفت: بدون تردید همه ما امنیت خود را مدیون تلاش‌های پلیس هستیم اما همان طور که برخی از مراجع بزرگوار هم تأکید کردند، ریسک خطا در چنین اقداماتی بالاست و باید به عواقب آن نیز اندیشید.

ابتکار افزود: در موضوعی مانند حجاب که با روح و روان جوانان سر و کار داریم، باید محاسبه کرد که آیا خرد شدن کرامت نفس یا زیر سئوال رفتن عزت جوان به اصلاح موقت فضای ظاهری جامعه می‌ارزد؟ آیا اگر بهای برخی اقدامات، لطمه‌های روحی و بی‌اعتمادی در نسل جوان باشد، تلاش‌ها ثمری خواهد داشت؟

از سوی دیگر حسن بیادی  نایب رئیس شورای شهر نیز با تأکید بر آثار مثبت اجرای طرح امنیت اجتماعی گفت: برخورد نیروی انتظامی با بدحجابی و اراذل و اوباش به نوعی  مقابله با طاعون است.

وی در باره نحوه اجرای طرح امنیت اجتماعی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح مقابله با حجاب نبوده بلکه ایجاد امنیت اجتماعی بوده است.

وی با اشاره به اقدامات شورای دور دوم در راستای تأمین امنیت برای خانم‌های با حجاب در فروشگاه‌ها از طریق برگزاری ‌جلساتی با اصناف و نیروی انتظامی گفت: این طرح برای برخورد با عدم امنیت اجتماعی و تأمین امنیت برای جوانان بوده است.

وی افزود:  مایلم تعدادی از زنان و مردان آسیب دیده ناشی از عدم امنیت اجتماعی را به در منزلتان بفرستم تا ببینید با گریه و زاری چه مواردی را عنوان می‌کنند آن وقت به ثمرات مثبت این طرح بیشتر توجه خواهید کرد. وی برخورد با بدحجابان و اراذل و اوباش را مقابله با طاعون دانست و افزود: برخی از چیزهایی که وارد شهر شده از طاعون هم بدتر است. بنابراین برخورد نیروی انتظامی با طاعون بد نیست.

بیادی با اشاره به اجرای  این طرح گفت: نزدیک 80 هزار نفر تذکر شفاهی دریافت کرده‌اند و تعداد زنان و مردان ویژه‌ای که به مراجع قضایی معرفی شده‌اند به 200 نفر هم نمی‌رسد.

وی همچنین خواستار حضور فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ برای ارائه توضیحاتی در رابطه با اجرای طرح شد.

این در حالی است که معصومه آباد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز  گفت: در برخورد با بدحجابی بازگشت به عقب نمی‌‏توان داشت.

وی با بیان اینکه ایراد طرح امنیت اجتماعی در شیوه اجرا است، « انسان بودن» طرف مقابل نیروی انتظامی در این طرح را مهم عنوان کرد و گفت: باید بعد انسانی, روانی و شخصیتی در طرح مورد توجه قرار گیرد.

وی برخورد با پدیده ضداسلامی بی‌‏حجابی را رد نکرد، ولی با این حال گفت: من به عنوان یک زن محجبه چادری، با این شیوه اجرا احساس امنیت اجتماعی نمی‌‏کنم.

از سوی دیگر حمزه شکیب، رییس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر تهران نیز  با تشکر از نیروی انتظامی گفت: شاید در این فرآیند برخورد ایرادات و اشکالاتی وجود داشته باشد اما باید کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای شهر به طور ویژه به این موضوع بپردازد. وی  همچنین خواستار  بررسی ایجاد فرآیند بدحجابی در جامعه  شد.

حاشیه جلسه شورای شهر

* در جلسه شورای شهر، مرتضی طلایی  عضو شورای شهر با اشاره به اظهارات نایب رئیس شورا در خصوص تخلفات مالی در برخی از بخش‌های شهرداری درخواست کرد که در این گونه موارد به جای کلی‌گویی، به طور مستند اظهار نظر شود.

* حسن بیادی هنگام  بررسی اصلاح اساسنامه سازمان سردخانه و کشتارگاه‌های شهرداری تهران به برخی مشکلات مربوط به نحوه اصلاح این گونه اساسنامه‌ها  از جمله  اساسنامه سازمان زیباسازی اشاره کرد و گفت:  اصلاحیه اساسنامه زیباسازی موجب بروز تخلفات مالی در این سازمان و برخی از معاونت‌های شهرداری شده است که اسناد و مدارک آن را در اختیار دارم.

کد خبر 22707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز