چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم نکوداشت خسرو سینایی شاعر و فیلمساز ایرانی ۲۴ مردادماه در تهران برگزار می‌شود.

کارگردان سینما

به گزارش ایسنا، در این برنامه که با همکاری دبیرخانه سلسله نشست‌های فرهنگی -هنری «عصر روشن» و خانه هنرمندان ایران با حضور جمعی از سینماگران، هنرمندان هنرهای تجسمی و اهالی ادبیات و با عنوان «خسرو سینایی؛ شاعر و فیلمساز» ترتیب خواهد یافت، دو فیلم مستند از حمید فرخ‌نژاد و روناک جعفری درباره‌ی خسرو سینایی به‌نمایش درخواهد آمد.

این برنامه همزمان است با رونمایی مجموعه لوح‌های فشرده‌ی گزیده‌ای از آثار سینایی که در یک لوح آن مستندهای: «شرح حال»، «سردی آهن»، «حسین یاوری»، «میان سایه و نور» و «طرح برنده»، در لوح دیگر، مستند بلند «کوچه‌ پاییز» (درباره‌ ژازه طباطبایی) و درنهایت در لوح آخر، فیلم «گفت‌وگو با سایه» (صادق هدایت) برای دسترسی علاقه‌مندان، به ویژه دانشجویان سینما، از سوی خانه هنرمندان ایران انتشار می‌یابد.

بر این اساس، در بخش مربوط به پیشینه فیلمسازی سینایی، اکبر عالمی، احمد طالبی‌نژاد و مهرداد اسکویی برای حاضران، درباره‌ سینمای او سخن خواهند گفت.

همچنین در بخش دیگری از این نکوداشت که به انتشار مجموعه‌ای از شعرهای سینایی با نام «ترانه‌ شاپرک‌های سفید» اختصاص دارد، محمد ابراهیم جعفری، پونه ندائی و علیرضا بهرامی درباره‌ دنیای شعری او سخن می‌گویند.

این نشست، از ساعت 18 روز پنجشنبه 24 مردادماه جاری در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 226204
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز