شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جعفر پناهی، کارگردان ایرانی برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شد.

به گزارش ایسنا، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار 276 سینماگر از کشورهای مختلف را برای عضویت در این نهاد سینمایی دعوت کرد که در این میان نام «جعفر پناهی»، کارگردان ایرانی برنده شیر طلای ونیز نیز دیده می‌شود.

در حالی که آکادمی اسکار سال گذشته از 176 نفر برای عضویت دعوت به عمل آورد، امسال از 276 چهره‌ بین‌المللی‌ برای عضویت در این نهاد سینمایی معتبر دعوت کرده است.

دعوت‌شدگان که از میان بازیگران، کارگردانان، تهیه‌کنندگان، طراحان، فیلم‌برداران، تدوینگران، مستندسازان، چهره‌پردازان، موسیقیدانان و دیگر اقشار فعال در عرصه سینما انتخاب شده‌اند.

امسال نام‌های آشنا و سرشناسی در فهرست مدعوین آکادمی اسکار به چشم می‌خورند که از مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به «بن زیتلن» کارگردان جوان فیلم «چارپایان حیات‌وحش جنوب»، «جیسون بتمن»، «جوزف گوردن لویت»، «جنیفر لوپز»، «امانوئله ریوا»، «کریس تاکر»، «استیو مک‌کوئین» و‌ «کلود لنزمن» اشاره کرد.

از میان دعوت‌شدگان امسال به آکادمی اسکار 87 نفر (31.5 درصد) زن هستند.

«هاک کوچ»، رییس آکادمی اسکار در این‌باره گفت: افزایش تعداد افراد دعوت شده به آکادمی به دلیل لغو سیستم سهمیه‌بندی است که طبق آن هریک از بخش‌های آکادمی تنها مجاز به دعوت از تعداد محدودی از اعضاء هستند.

کد خبر 220877
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز