پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانیل اورتگا رییس جمهور نیکاراگوا به به ایران دعوت رییس جمهور ایران؛ بزودی به ایران می‌آید

دانیل اورتگا سابدرا، فرزند اورتگا، رییس جمهور نیکاراگوا به همراه دستیار ویژه رییس جمهور این کشور با دکتر قدیری ابیانه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ابتدا در این دیدار اورتگا با اشاره به رابطه تاریخی دو کشور وملت‌های آنها به ویژه هم‌زمانی انقلاب‌های ایران و نیکاراگوا علیه رژیم‌های استبدادی حاکم وقت اظهار داشت: بعد از پیروزی اورتگا در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری جناب آقای احمدی نژاد رییس محترم جمهوری اسلامی ایران اولین رییس جمهوری بودند که با هیات همراه به کشورش نمود و این امر باعث افتخار خود و کشورش می‌باشد. نامبرده هم‌چنین از سفرقریب الوقوع رییس جمهور نیکاراگوا به ایران دعوت رییس جمهور ایران خبر داد.

دکتر قدیری ابیانه نیز ضمن خوشامدگویی و ابراز خشنودی از سفر رییس جمهور نیکاراگوا به کشورمان اظهار داشتند: تفاوت امروز با گذشته دراین است همفکران کنونی آقای اورتگا در سایر کشورهای منطقه آمریکای لاتین بیشتر شده‌اند.

وی با اشاره به وجود زمینه گسترده همکاری دو کشور بر اراده دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران جهت گسترش روابط همه جانبه با دولت وملت نیکاراگوا تاکید کرد

کد خبر 21686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز