همشهری آنلاین: بزرگترین ناشران کره‌جنوبی برای دریافت حق چاپ جدیدترین اثر «هاروکی موراکامی»، نویسنده‌ی مطرح ادبیات ژاپن وارد رقابت باهم شده‌اند.

morakami

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با پیشرفت نشر دیجیتال و وخامت وضعیت اقتصادی، هر روز از تعداد کتابخوانان کره‌ای کاسته می‌شود، اما رمان جدید هاروکی موراکامی با عنوان «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتی‌اش» یکی از معدود آثاری است که ناشران این کشور را برای به دست آوردن حق چاپ آن به جان هم انداخته است.

رمان جدید این نویسنده‌ی برنده‌ جوایز بین‌المللی در نخستین چاپش در ژاپن بیش از یک میلیون جلد فروخت. کتاب‌های موراکامی همیشه در کره فروش خوبی داشته‌اند.

به گزارش کوریا تایمز، «گریم- یونگ» گروه انتشاراتی «مینومسا»، «موناک ساسانگ» و «مونها کرون» از جمله پرکارترین ناشران کره‌ای هستند که به دنبال رمان جدید این نویسنده‌ی ژاپنی هستند.

رمان «1Q84» که اثر قبلی موراکامی بود، بیش از دو میلیون نسخه در کره‌جنوبی فروش داشت. تصمیم نهایی در این‌باره روز بیستم می‌ از سوی دارندگان حق کپی «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتی‌اش» در ژاپن اعلام خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود ترجمه‌ی کره‌ای این رمان در ماه جولای روانه‌ بازار شود. گفته می‌شود سه سال پیش یکی از ناشران کره‌ای برای چاپ «1Q84» مبلغ 100 میلیون ین ( یک میلیون و 30هزار دلار) برای موراکامی پیش پرداخت کرده بود.

پیش پرداخت یک میلیون دلار برای پیش‌خرید حق کپی یک کتاب بدین معناست که این اثر حداقل یک میلیون جلد می‌فروشد.

طی سال‌های گذشته، ادبیات ژاپن جایگاه خاصی در صنعت نشر کره‌جنوبی به دست آورده است. در سال 2010 حدود 29 درصد کتاب‌های چاپ شده در این کشور توسط نویسندگان ژاپنی به نگارش درآمده بودند.

اکنون با 832 عنوان کتاب ژاپن مقام اول را در میان آثار ترجمه شده به زبان کره‌ای دارد. این در حالی است که کتاب‌های آمریکایی با 14 درصد کمتر رتبه‌ی دوم را دارند و پس از آن انگلیس و فرانسه در این فهرست قرار دارند.

کد خبر 214023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز