سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: صادق واعظ زاده در سال ۱۳۳۸ در مشهد مقدس به دنیا آمد.

صادق واعظ زاده

وی عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او در دولت اول محمود احمدی‌نژاد اولین معاون علمی رئیس جمهور ایران، دبیر شورای عالی آموزش، پژوهش و فناوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان بود. وی هم‌اکنون رئیس شورای عالی مرکز الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت می‌باشد.

وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را با جهش تحصیلی در این شهر گذراند و در سال ۱۳۵۵ در رشته مهندسی برق در دانشگاه علم و صنعت ایران پذیرفته شد.

واعظ زاده در دوران تحصیل در فعالیت‌های دانشجویی اسلامی، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضوری فعال داشت.

وی مدرک لیسانس خود را در سال ۱۳۶۴ دریافت کرد و پس از قبولی در امتحانات سراسری اعزام دانشجو به خارج، درجه فوق لیسانس و دکتری مهندسی برق را از دانشگاه کوئین کانادا به ترتیب در سال‌های ۱۳۷۲ و ۱۳۷۶ اخذ کرد و به عنوان استادیار در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگا تهران مشغول به کار شد. واعظ زاده در سال ۱۳۸۰ به رتبه دانشیاری و در سال ۱۳۸۴ به رتبه استادی ارتقاء یافت.

وی در دهه ۶۰ عضو دانشجویی ستاد انقلاب فرهنگی و سپس منتخب جهاد دانشگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس شورای مرکزی جهاد دانشگاهی، عضو شورای عالی برنامه ریزی در وزارت فرهنگ و آموزش عالی و معاون دانشجویی این وزارت بوده است.

همچنین از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱ مشاور برنامه ریزی و توسعه وزیر فرهنگ و آموزش عالی و از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۴عضو هیأت امنای جهاد دانشگاهی بوده است. از سال ۱۳۸۱ نیز به عنوان عضو حقیقی مجدداً به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمد.

واعظ زاده از سال ۱۳۸۰ رئیس هیئت نظارت و ارزیابی فرهنگی و عملی این شوراست و ارزیابی‌های کلان علمی، آموزشی و فرهنگی کشور را سرپرستی می‌کند.

وی در سال ۱۳۷۷ آزمایشگاه پژوهشی سیستم‌های حرکت پیشرفته را تاسیس و سرپرستی کرده است. کنترل پیشرفته ماشین‌های الکتریکی با پردازشگرهای پرقدرت DPS برای اولین بار در کشور در این آزمایشگاه پیاده سازی شد.

واعظ زاده عضو ارشد انجمن بین المللی مهندسین برق و الکترونیک (IEEE)، عضو هیئت سردبیری سه نشریه عملی بین المللی و دو نشریه علمی ـ پژوهشی داخلی است و در کمیته راهبردی و علمی کنفرانس‌های متعدد بین المللی در زمینه تخصصی خود عضویت داشته و دارد و نشست‌های مربوط را اداره کرده است.

وی بالغ بر یکصد و پنجاه مقاله پژوهشی در مجلات و کنفرانس‌های داخلی و خارجی چاپ و ارائه کرده است. وی همچنین مقالاتی در زمینه مدیریت فناوری تالیف کرده و کتاب « موسسات فناوری؛ راهبردهای دکترین عملکرد» به ترجمه او از سوی دانشگاه تهران انتشار یافته است. طرح پژوهشی وی در سال ۱۳۸۴ به عنوان طرح پژوهشی نمونه دانشگاه تهران انتخاب شد.

واعظ زاده در حالی که عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت بود در سال ۱۳۹۲ کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری شد.

صادق واعظ زاده معاون پیشین رئیس‌جمهور، در اولین دقایق آغاز ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری، در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و با ثبت نام در این انتخابات، اولین کاندیدای رسمی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم لقب گرفت.

کد خبر 212881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز