نخستین مرکز نگهداری از کودکان کار و خیابان به همراه کارگاه اشتغال آموزی به مادران این کودکان که عمدتا زنان سرپرست‌خانوار محسوب می‌شوند در شهرستانرباط کریم افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این مرکز اعلام شد: در این مرکز با ارائه آموزش‌های مختلف به کودکان کار و خیابان تلاش می‌شود تا این کودکان احساس بیهودگی نکنند. دانشور مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری مهرآفرین که اقدام به ایجاد این مرکز کرده است‌، به همشهری گفت: به‌عنوان یک نهاد غیردولتی حدود چهارهزار و 700مادر و کودک بدسرپرست را مورد شناسایی قرار داده‌ایم که بخشی از آنها کودکان کار هستند و این مرکز نیز تلاش می‌کند تا کودکان و خانواده‌های بدسرپرست را مورد حمایت قرار دهد.

وی افزود: حدود 500کودک کار و خیابان نیز شناسایی شده‌اند که بخش زیادی از والدین آنها نیاز به تأمین اقتصادی دارند و این مرکز به دو شرط« اجازه خانواده برای تحصیل به کودک» و «جلوگیری از کار کودک»، تا حدودی تلاش می‌کند نیاز خانواده‌ها را نیز مرتفع کند. وی گفت: پس از حمایت نسبی از خانواده کودکان کار با حرفه‌آموزی به مادران این کودکان در مرکز نگهداری از کودکان کار و خیابان محصولات آنها را عرضه می‌کنیم و به فروش می‌رسانیم تا بدین‌ترتیب با حمایت اقتصادی از خانواده، آنها ترغیب به جلوگیری از کار کودک شوند و اجازه تحصیل را به کودکان خود بدهند.

کد خبر 212443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز