یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مصرف مداوم آووکادو کیفیت رژیم غذایی و شاخص‌های اصلی سلامت را ارتقا می‌دهند.

avocado

بررسی مطالعات انجام شده طی سال‌های 2001 تا 2008 میلادی حاکی از آن است که مصرف آووکادو به بهره‌مندی از یک رژیم غذایی سالم، افزایش سطح کلسترول خوب، کاهش خطر سندرم متابولیک و کاهش وزن بدن کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلت نیوز، سندرم متابولیک که خطر ابتلا به بیماری قلبی را در انسان تشدید می‌کند با علائمی همچون فشار خون بالا، افزایش قند خون و افزایش سایز دور کمر شناخته می‌شود.

در این بررسی، پزشکان کیفیت رژیم غذایی 17 هزار و 567 فرد 19 سال و به بالا را مورد مطالعه قرار دادند. از بین افراد شرکت کننده در این مطالعه 347 نفر، آووکادو را در رژیم غذایی روزانه خود گنجاندند.

در این آزمایش‌ها آشکار شد افرادی که آووکادو مصرف می‌کنند تمایل بیشتری به مصرف سایر میوه‌ها و سبزیجات دارند و کمتر به مصرف مواد قندی و شیرین روی می‌آورند.

همچنین مصرف‌کنندگان این میوه حجم بیشتری از مواد مغذی و مفید نظیر فیبر خوراکی، ویتامین E و K، پتاسیم و منیزیم در طول روز دریافت می‌کنند.

البته این مطالعه تنها به رابطه بین مصرف آووکادو و نقش آن در داشتن بدنی سالم‌تر اشاره دارد و انجام بررسی‌های بیشتری برای کشف چگونگی این تاثیرگذاری لازم است.

 

کد خبر 211405
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز