چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: روند کاهشی فروش خودروهای نو برای هجدهمین ماه پیاپی در کشورهای اروپایی ادامه دارد.

بازارخودروهای نو در اروپا همچنان در اغما

به گزارش ایرنا، ˈانجمن خودروسازان اروپاˈ روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان ماه مارس امسال، تنها تعداد یک میلیون و 307 دستگاه خودرو نو در سطح کشورهای اروپایی به فروش رسیده که این میزان رقم نسبتا پایینی محسوب می شود.

در همین مدت، کارخانه خودروساز پژو - سیتروئن فرانسه با کاهش 16 درصدی و کارخانه رنو نیز با کاهش 9.6 درصدی در فروش محصولات خودرویی تولیدی خود مواجه بوده اند.

این بیانیه می افزاید که طی سه ماهه اول سالجاری میلادی فروش خودرو نو به طور میانگین شاهد 9.8 درصد کاهش فروش در کشورهای اروپایی بوده است.

به اعتقاد کارشناسان امر، کاهش نسبی قدرت خرید شهروندان اروپایی در برخی از کشورهای عضو ظرف سالیان اخیر به دلیل بحران مالی دامنگیر به سهم خود در کاهش تقاضای خرید خودروهای نو از شهروندان اروپایی تاثیرگذار بوده است.

فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که از پیامدهای منفی بحران مالی دامنگیر حوزه یورو طی سالیان 2008 و 2009 همچنان رنج می برد.

رشد اقتصادی صفردرصدی، عدم امکان سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال انبوه برای متقاضیان کار، کاهش نسبی قدرت خرید شهروندان، روند رو به رشد اخراج کارکنان و حقوق بگیران از مراکز صنعتی و واحدهای تولیدی کشور، رشد نرخ بیکاری از جمله مشخصه های اقتصاد بیمار و بی سرو سامان فرانسه در شرایط جاری است.

کد خبر 209707
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز