همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی جزییات افزایش تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به 30 میلیون تومان را تشریح کرد.

مهر نوشت: مجید کیان‌پور با اعلام این خبر اظهار داشت: پیش از این در کارگروه مسکن کشور، افزایش وام بافت فرسوده در اردیبهشت ماه جاری به 30 میلیون تومان به تصویب رسید که جهت تصویب نهایی به شورای پول و اعتبار ارسال شده بود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از طریق بانک مرکزی به بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت و رفاه ابلاغ شده است گفت: بر اساس تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار میزان وام از 20 میلیون به 30 میلیون تومان افزایش یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص سرنوشت پرونده‌های قبل از تصویب افزایش وام اظهار داشت: پرونده‌هایی که به عقد قرارداد نرسیده باشند بطور حتم می‌توانند هر زمانی که افزایش وام مصوب شد از این تسهیلات استفاده کنند.

کیان‌ پور با تاکید بر اینکه با افزایش وام ساخت تا سقف 30 میلیون تومان، روند نوسازی وبهسازی در بافت‌های فرسوده تسریع می‌یابد گفت: با تصمیم شورای پول اعتبار در آینده نزدیک شاهد سرعت بخشی در نوسازی بافت‌های فرسوده خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری، اعطای تسهیلات، تخفیف عوارض شهرداری و سایر امتیازات در قوانین پیش بینی شده است گفت: با افزایش وام در بافت‌های فرسوده و مشارکت حداکثری مردم و مساعدت و همکاری ادارات کل راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و دیگر نهادهای مسئول، زمینه تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه درحوزه بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم خواهد شد.

کیان پور تصریح کرد: افزایش تسهیلات نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده باعث خواهد شد که تولید و عرضه مسکن در کلانشهرها بویژه در شهر تهران افزایش پیدا کند.

وی گفت: هیچ گونه محدودیتی در ایجاد مسکن مهر در بافت فرسوده توسط انبوه‌سازان وجود ندارد و وزارت راه و شهر سازی آماده کمک به انبوه‌سازان است.

کد خبر 204607
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز