همشهری آنلاین: معاون قانون اساسی رئیس جمهور در پاسخ به واکنش برخی نسبت به پیام تسلیت رئیس جمهور به درگذشت چاوز گفت: ما نباید بحث‌های فرعی را نسبت به اصل موضوع برجسته کنیم، چاوز یک شخصیت انقلابی و مبارز بود که با الهام گرفتن از آرمان‌های امام خمینی تربیت شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام میرتاج الدینی معاون قانون اساسی رئیس جمهور در حاشیه همایش دفاع ملی و دفاع همه جانبه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص واکنش‌های برخی علما و اعضاء مجلس خبرگان به پیام رئیس جمهور در خصوص درگذشت رئیس جمهور ونزوئلا گفت: ما در دولت نباید بحث های فرعی را نسبت به موضوعات اصلی برجسته کنیم، اصل موضوع این است که چاوز یک شخصت انقلابی و مبارز بود و با الهام گرفتن از آرمان های امام خمینی تربیت شده بود و این موضوع را خود چاوز بارها اذعان داشت.

وی تصریح کرد: رابطه دولت ونزوئلا با جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر بسیار خوب بود و اگر یک سوم این رابطه را سایر کشورها با ایران داشتند الان جایگاه ایران خیلی بالا بود.

میرتاج الدینی با بیان اینکه چاوز تفکرات انقلاب را درآمریکای لاتین حتی در جمع سازمان ملل بارها مطرح کرد، گفت: امام نسبت به امریکا فرمودند این یک شیطان بزرگ است و چاوز نیز همین موضوع را در سازمان ملل مطرح کرد، درحالی که شاید برخی روسای جمهور سابق خودمان نیز به این صراحت در سازمان ملل مطرح نکرده بودند، به همین دلیل باید از این شخصیت تجلیل کرد.

معاون قانون اساسی رئیس جمهور بابیان ایکه رئیس جمهور بیشتر به این موضوع نگاه داشت که از یک شخصیت مبارز و انقلابی در مقابل استکبار حمایت کند، گفت: همه ویژگی های چاوز ماند عدالت خواهی و مردمی بودن او ویژگی مطلوب انقلاب است. حالا دفاع از چنین فردی با پیام تسلیت حمایتی که بخشی از آن پررنگ ترشده است چه اشکالی دارد. شاید در بخشی از این پیام مواردی مطرح شده که مورد قبول بعضی ها نباشد و ما نباید مسائل فرعی را بیشتر از مسائل اصلی ترجیح دهیم.

وی تصریح کرد: ما نباید یک شخصیت انقلابی در امریکای لاتین را که طرفدار انقلاب بود با مطرح کردن این مسائل حاشیه ای تحت الشعاع قرار دهیم.

وی افزود: اگر فردی حتی رئیس جمهور هم نباشد و تنها یک شخصیت سیاسی و فرهنگی باشد که افکار امام و انقلاب را این گونه مطرح کند ما از وی حمایت می کنیم چه برسد به فردی که 16 سال رئیس جمهور ونزوئلا باشد.

معاون قانون اساسی رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر که از وی پرسید چرا هیات دولت بعد ازدرگذشت علمای بزرگی مانند آیت الله آقا مجتبی تهرانی و آیت الله خوشوقت عزای عمومی اعلام نکرد، گفت: درباره شخصیتهای علمی و علما و بزرگان اینگونه اقدامات از طرف دولت نبوده و از سوی رهبر معظم انقلاب انجام می شود.

وی افزود: درمراسمات بعد از درگذشت آیت الله خوشوقت و آقا مجتبی تهرانی دولت حضور فعالی داشت. حتی در تشییع مراسم آیت الله خوشوقت از دولت تماس گرفتند که باید همه اعضای دولت حضور داشته باشند، در مراسم ایشان در حسینیه امام نیز رئیس جمهور جلسه هیات دولت را نیمه تمام رها کرد و همگی در مراسم شرکت کردیم.

وی با بیان اینکه چاوز یک شخصیت سیاسی است و دولت می تواند در این مورد تصمیم بگیرد که یک روز را عزای عمومی اعلام کند، گفت: اما در مورد علما تصمیم گیرنده شخص رهبری است و ما نباید این دو موضوع را باهم مقایسه کنیم.

 

کد خبر 204419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز