همشهری آنلاین: رییس جمهور خطاب به مدیران اقتصادی دولت و مدیران عامل بانک‌ها دستور داد با اتخاذ تدابیر مناسب و اجرای سریع آنها فضای کاذب به وجود آمده در بازار ناشی از توهم کمبود ارز را هر چه سریع‌تر اصلاح کنند.

پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت: محمود احمدی‌نژاد دوشنبه 14 اسفند ماه در جلسه با مدیران عامل بانک‌ها با تشریح شرایط کنونی کشور گفت: امروز دشمنان با رصد و شناخت شرایط کشور بر گلوگاه‌ها تمرکز کرده و در این عرصه با توجه به نقش موثر بانک‌ها به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور، فشار مضاعفی از سوی بدخواهان متوجه نظام بانکی کشور شده است.

احمدی‌نژاد افزود: اگرچه دشمن با بسیج همه امکانات و توانمندی‌ها و اذناب خود قصد داشت با تحریم‌های گسترده و پیچیده در ایران فروپاشی اقتصادی و بحران اجتماعی بیافریند، اما به لطف خدا و با تلاش‌های دولت و همکاری مردم، فشار تحریم‌ها خنثی شده و اهداف دشمن تحقق نیافته است اما این، همه خواسته ما نیست، بلکه دولت به دنبال آن است تا ضمن مهار تحریم‌ها، آهنگ پیشرفت کشور حفظ و بر سرعت آن افزوده شود.

رییس جمهور با اشاره به پیش‌بینی احکامی در لایحه بودجه سال 92 برای تقویت سیستم بانکی کشور از جمله افزایش سرمایه و توان وام‌دهی بانک‌ها، خاطرنشان کرد: بانک‌ها می‌توانند نقش مهم و موثری در حمایت از تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام داشته باشند که این مسئله به رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال، کمک به تولید و ایجاد نشاط در جامعه یاری خواهد رساند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بانک‌ها برای شکستن نرخ‌های کاذب ارز در بازار آزاد گفت: امروز منابع ارزی کشور از هر زمان دیگری بالاتر بوده و در تاریخ کشور چنین حجمی از ذخایر ارزی بی‌نظیر است و نظام بانکی کشور می‌تواند نقش مثبت و موثری در به جریان انداختن این ذخایر در راستای رونق اقتصاد کشور ایفا کند.

 وی با بیان اینکه «مدیران اقتصادی کشور افراد پاک و خوش سابقه‌ای هستند» گفت: دولت بر همین اساس به آنها برای عمل در این شرایط اعتماد داشته و اختیارات ویژه اعطا کرده است و لازم است دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی نیز با درک این شرایط، به وظایف خود عمل کنند.

کد خبر 203988
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز