همشهری آنلاین: عصب‌شناسی پس از اتمام دوران دکترایش در دانشگاه پن،‌به عنوان هدیه برای خود خریداری کرد،‌هدیه‌ای که تغییری بزرگ در زندگی و یایجاد کرده و وی را از جهان دانش به آرامش و هنر کشاند.

بر اساس گزارش وایرد، گرگ دان عصب‌شناس آمریکایی که اکنون به یک هنرمند تمام وقت تبدیل شده، تحت تاثیر زیبایی که در دوران دانشجویی‌اش از عصب‌ها دیده بود، به رنگ‌پردازی و نقاشی از آنها پرداخت.

آنچه وی از عصبها در زیر میکروسکوپ دیده و به ثبت رسانده‌است به نقاشی‌های رولی پیچیده شده به دور ساقه بامبو و دیگر انواع هنرهای آسیایی شباهت دارد از این رو وی تصمیم گرفت به شیوه ای مشابه به نقاشی نورون‌ها بپردازد.

وی برای ترسیم این نقاشی‌ها از قلم‌موهای سنتی و تکنیک‌های ابداعی خود از قبیل فوت کردن یک قطره جوهر بر روی کاغذ استفاده می‌کرد. به این‌شکل جوهر به همان‌شکلی بر روی کاغذ پخش می‌شود که نورونها درون بدن رشد می‌کنند. به گفته دان، نورون‌ها و جوهر به شکلی مشابه و به واسطه نیروی طبیعی شاخه‌های متعددی را در مسیرهایی میکروسکوپی که توان عبور از آن را داشته باشند، از خود ایجاد می‌کنند.

آثار نقاشی وی درمیان عصب‌شناسان، دانشمندان علوم اعصاب و دیگر متخصصان مرتبط با مغز بسیار محبوب است. آثاری که در این مجموعه دیده می‌شوند،‌آثاری تخیلی هستند که تماما از دانش "دان" از آناتومی اعصاب الهام گرفته شده‌اند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸