همشهری آنلاین: شرکت فرودگاه‌های کشور در سال ۱۳۸۳ به عنوان شرکت مادر تخصصی تلقی و با شخصیت حقوقی و مالی مستقل وابسته به وزارت راه و ترابری شد.

شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور

شرکت فرودگاه‌های کشور در آغاز تحت عنوان شرکت مهندسی فرودگاه‌های کشور مستند به تبصره ۱ قانون اصلاح ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری مصوب۲۵/۱/۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی و به موجب اساسنامه مصوب ۱۴/۸/۱۳۶۹ هئیت محترم وزیران به منظور ایجاد و نگهداری و اداره فرودگاه‌های کشور وابسته به سازمان هواپیمایی کشور تاسیس گردیده است.

به موجب مصوبه مورخ ۱/۴/۱۳۷۳ هئیت محترم وزیران، کلمه «مهندسی» از عنوان شرکت مهندسی فرودگاه‌های کشور حذف و با انجام اصلاحاتی در مفاد اساسنامه مربوطه از آن تاریخ به بعد تحت عنوان شرکت فرودگاه‌های کشور به کار خود ادامه داده است.

براساس مصوبه مورخ ۲۰/۱۰/۱۳۷۳ شورای‌عالی اداری و تکالیف مقرر در قوانین مربوط به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، در زمینه اصلاح ساختار دستگاه‌های دولتی و جهت گیری بالا بردن کارایی آنها و در راستای استراتژی‌های بخش حمل و نقل کلیه وظایف از نوع تصدی و اجرایی از سازمان هواپیمایی کشور منتزع و به شرکت فرودگاه‌های کشور واگذار گردیده است.

به موجب اساسنامه مصوب ۲۵/۹/۱۳۸۳ هئیت محترم وزیران، شرکت فرودگاه‌های کشور به عنوان شرکت مادر تخصصی تلقی و با شخصیت حقوقی و مالی مستقل وابسته به وزارت راه و ترابری گردیده و در حال حاضر طبق قوانین و مقررات شرکت‌های دولتی اداره می‌شود.

منبع: airport.ir

کد خبر 203064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز