همشهری‌آنلاین: خبرگزاری دولت نوشت: شامگاه روز شنبه 5 اشفند ماه مردم از طریق پیامک‌های بانکی از واریز 85 هزار تومان عیدانه برای هر نفر به حساب سرپرستان خانوارها باخبر شدند.

ایرنا خبر داد که زمان واریز و مبلغ دقیق عیدانه قبلا اعلام نشده بود و مردم از طریق پیامک هایی که بانک‌ها به حساب مشتریان فرستاند، از واریز عیدانه آگاه شدند.

پرداخت عیدانه به خانوارها تصمیم مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی بود، تاکنون مقامات اقتصادی از واریز عیدانه در هفته جاری خبر داده بودند و میزان آن را 70 تا 90 هزار تومان برای هر نفر عنوان کرده بودند.

خبرگزاری دولت گزارش داد که معمولا یارانه در دقایق اولیه بامداد هر روز به حساب‌ها واریز می‌شود و واریز عیدانه در ساعات شامگاهی تازگی دارد.

مهر نیز نوشت: عیدانه 85 هزارتومانی دولت و مجلس به هر ایرانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. بر اساس توافق دولت و مجلس 2 میلیارد و 700 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به عنوان قرض برداشت و اعتبار ریالی معادل آن به عنوان کمک اقتصادی شب عید در نظر گرفته شد.

بر همین اساس، عیدانه 85 هزارتومانی به ازاء هر ایرانی به حساب سرپرست خانوار واریز شد که البته این مبلغ از ساعت 24 قابل برداشت می شود.

بر اساس اطلاعات رسیده، عیدانه اقشار تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی 20 درصد بیشتر از سایر اقشار جامعه در نظر گرفته شده است.

طبق اعلام نمایندگان مجلس بیش از 73 میلیون ایرانی عیدانه دولت و مجلس را دریافت می کنند. قرار است یارانه نقدی اسفندماه شهروندان نیز تا بیستم ماه جاری واریز شود.

کد خبر 202760
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز