جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد رسولی: ویندوز اکس‌پی می‌خواهید یا ویستا؟ شرکت دل (Dell) این امکان را به مشتریان خود می‌دهد

در حالیکه چند ماه از ورود سیستم‌عامل جدید شرکت مایکروسافت، ویندوز ویستا، می‌گذرد و تمامی سازندگان کامپیوترهای خانگی و نوت‌بوک در این مدت محصولات خود را با این سیستم‌عامل جدید به کاربران ارائه‌ داده‌اند، شرکت دل این امکان را به مشتریان خود داده است که در هنگام خرید از بین اکس پی (XP) و  ویستا، یکی را انتخاب کنند.
دل نیز همانند سایر شرکت‌ها از ماه ژانویه و به دنبال ورود ویستا، از ارائه ویندوز اکس‌پی به همراه محصولات خود خودداری کرد و تنها بر روی چند مدل قدیمی ویندوز اکس‌پی را ارائه می‌کرد.

از اواخر ماه مارس، سایت این شرکت اقدام به نظرخواهی در بین مشتریان کرد که 10700 نفر مخالف حذف ویندوز اکس‌پی بوده و اعتقاد دارند باید زمان بیشتری را برای همگانی شدن ویستا صرف کرد. این نظرخواهی که در سایت IdeaStorm  شرکت دل انجام گرفت، به صورت واضح حکایت از علاقه مردم به ویندوز اکس‌پی و عدم اطمینان به ویستا دارد، باعث شد تا این شرکت به سرعت تصمیم به ارائه مجدد ویندوز اکس‌پی بر روی مدل‌های جدید خود بگیرد.

در همین راستا، مدل‌های نوت‌بوک Inspiron  و دو مدل از کامپیوترهای رومیزی  Dimension   از این قابلیت برخوردار خواهند بود. 

هفته گذشته این شرکت اعلام کرده بود که در صورت درخواست مشتریان، سیستم‌عامل لینوکس را نیز بر روی کامپیوترهای خود ارائه خواهد کرد.
اما مسئولان مایکروسافت نیز در اظهارنظری جالب نسبت به این اقدام اعلام کرده‌اند که تنها تعداد قلیلی از کاربران چنین درخواستی را کرده‌اند و مابقی همواره آخرین و جدیدترین نسخه سیستم‌عامل را سفارش داده و به تدریج  نیز به سیستم‌عامل جدید علاقه‌مند می‌شوند.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 20065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز