گروه اجتماعی ـ مینا شهنی: بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی کشوری، نسبت به عملکرد بیمه‌تکمیلی‌شان اعتراض دارند.

آنها خواستار آنند که درمان‌های سرپایی نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرد. براساس قرارداد صندوق بازنشستگی کشوری با شرکت بیمه آتیه‌سازان‌حافظ، این شرکت فقط خدمات بستری بازنشستگان کشوری را تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار داده است و خدمات سرپایی بدون پوشش بیمه‌ای هستند.

یکی از بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در تماس با روزنامه گفت:بیمه آتیه‌سازان‌حافظ هیچ‌کدام از آزمایش‌ها و عکسبرداری‌های پزشکی بازنشستگان را تحت پوشش قرار نداده و تنها درصورتی که یک بازنشسته در بیمارستان بستری شود این شرکت هزینه‌ عکسبرداری و آزمایش‌هایی را که هنگام بستری شدن انجام می‌شود به‌عهده خواهد گرفت. او توضیح داد: ما به‌مدت چهار ‌ماه بیمه‌طلایی از شرکت بیمه ایران داشتیم و تمامی خدمات مورد نیازمان را دریافت می‌کردیم.

‌این خدمات شامل پرداخت بخشی از هزینه‌های مربوط به آزمایش‌های خون، ‌ام‌آر‌آی، ‌رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و... بود. وقتی اعلام شد که بار دیگر بازنشستگان تحت پوشش بیمه طلایی قرار گرفته‌اند، انتظارمان این بود که همه این خدمات را دریافت کنیم‌ اما صبح امروز من با بیمه آتیه‌سازان‌حافظ تماس گرفتم و به من گفتند که فقط درصورتی که بستری شوم می‌توانم از خدمات بیمه طلایی استفاده کنم در غیراین صورت هیچ نوع خدمات بیمه تکمیلی درمان نخواهم داشت. در سایت بیمه آتیه‌سازان‌حافظ خدماتی که تحت پوشش بیمه نیستند به این ترتیب اعلام شده‌اند: ویزیت، آزمایش، رادیولوژی، داروهای عمومی، زایمان، درمان نازایی، عقیم‌سازی‌ و... .

این در حالی است که پریروز خبری به نقل از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ منتشر شده بود که از کاهش هزینه پزشکی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری خبر می‌داد. در این خبر که در سایت صندوق بازنشستگی منتشر شده آمده است که دکتر عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در جمع معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که دولت دهم با هدف کاهش هزینه‌های پزشکی بازنشستگان کشوری و ارائه خدمات باکیفیت و مطلوب درمانی به این قشر فرهیخته از نهم دی‌ماه سال‌جاری این خدمت جدید را درقالب بسته حمایتی به تمامی بازنشستگان کشوری ارائه کرده است.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به اختصاص یکصد میلیارد تومان اعتبار برای اجرای بیمه طلایی درمان (بستری) بازنشستگان از سوی دولت اظهار داشت: با این میزان اعتبار مقرر شد تمامی بازنشستگان کشوری به محض مراجعه به بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان بیمه‌گر بدون پرداخت وجه و طی‌کردن مراحل اداری، پذیرش شده و مورد مداوا قرار گیرند. به گفته شیخ الاسلامی با اجرای بیمه طلایی درمان (بستری) برای بازنشستگان، تمامی هزینه‌های درمانی، طبی و جراحی‌های تخصصی و عمومی و داروهای تخصصی بدون سقف توسط سازمان بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

همان روز خبر تشکر 191 کانون بازنشستگی کشوری از رئیس‌جمهور برای اجرای موفقیت‌آمیز بیمه طلایی بازنشستگان منتشر شد. با این وصف آیا واقعا بازنشستگان از این نوع بیمه راضی‌هستند؟

کد خبر 198477
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز