دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

نمایندگان کارگری طرحی برای بررسی در شورای‌عالی کار در دست تهیه دارند که براساس آن، حداقل مزد کارگران برای سال آینده 1/1میلیون تومان شود، ضمن اینکه برای نخستین‌بار مابه‌التفاوت توان پرداخت کارفرمایان و فاصله آن با مزد واقعی باید از سوی دولت به‌صورت یارانه پرداخت شود.

علی‌اکبر عیوضی در گفت‌وگو با مهر با اعلام پیشنهاد طرحی به شورای‌عالی کار گفت، طی مذاکراتی که با نمایندگان کارفرمایی داشتیم، قرار است در قالب مذاکرات شورای‌عالی کار نقشی مؤثر برای دولت در تأمین معیشت کارگران قائل شویم. رئیس کمیته ویژه مزد استان تهران خاطرنشان کرد:

با توجه به اینکه سیاست‌های دولت در بازار کار منجر به بروز مسائل اقتصادی و تورم شده است، این مسئله نباید متوجه کارگران باشد و آنها به‌واسطه دستمزدهای پایین، مسئول تورم بالا و افت توان مالی بنگاه‌ها باشند. این مقام مسئول کارگری افزود: در حال حاضر مبلغی هم که برای بررسی بین کارگران و کارفرمایان در شورای‌عالی کار مطرح است، بیش از یک میلیون و 100هزار تومان است و قرار است شورای‌عالی کار بررسی کند که چه میزان از این مبلغ را کارفرمایان می‌توانند بپردازند و مابقی آن از سوی دولت تأمین شود.

کد خبر 197174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز