گروه اقتصادی: تأخیر دولت در ارسال لایحه بودجه از یک‌ماه گذشت اما هنوز هیچ خبری از زمان ارسال لایحه به مجلس نیست؛ چه اینکه هنوز این لایحه به پاستور هم نرسیده است.

به گزارش همشهری، رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد لایحه بودجه 92 با اشاره به اینکه لایحه بودجه هنوز به دولت نیامده، افزود: بودجه در معاونت و شوراهای زیرمجموعه دولت به سرعت در حال طی‌کردن مراحل کاری بوده و در نهایت برای تصویب به دولت خواهد آمد.

به گفته محمود احمدی‌نژاد، قرار است لایحه پس از پیش‌بینی هزینه‌ها و درآمدها برای جمع‌بندی نهایی به دولت بیاید. این اظهارات در حالی است که هیأت رئیسه، نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی مجلس پس از تجربه دوساله تصویب بودجه دودوازدهم از مدت‌ها پیش از دولت خواسته بودند که امسال لایحه بودجه 92را در موعد مقرر به مجلس ارائه کنند که تاکنون یک‌ماه از مهلت قانونی گذشته و این مهم محقق نشده است. در دو سال گذشته تصویب بودجه دو‌دوازدهم مشکلات زیادی را برای بدنه اقتصادی کشور به‌ویژه کارمندان ایجاد کرد.

در تازه‌ترین اظهارنظر، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۲ باعث بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی شده است. احمد توکلی در گفت‌وگو با فارس در مورد لایحه بودجه 92کشور، گفت: تأخیر دولت در انجام وظیفه قانونی برای تقدیم لایحه بودجه تا 15 آذرماه امسال ضرر بسیار بزرگ‌تری به اقتصاد ملی و مردم وارد خواهد کرد.

کد خبر 196752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز