همشهری آنلاین: آزمون‌های نهایی 16 دی مدارس و همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان تهران به جز دانشگاه پیام نور لغو شد.

واحد مرکزی خبر نوشت: علی فرهادی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه استانداری تهران مبنی بر {تعطیلی مراکز آموزشی استان} در روز شنبه 16 دی ماه به علت آلودگی هوا گفت: طبق برنامه، امتحانات دروس هندسه پایه سوم ریاضی، زیست شناسی و آزمایشگاه سوم تجربی و فلسفه و منطق رشته ادبیات و علوم انسانی قرار بود فردا 16 دی برگزار شود که لغو شده است.

وی افزود: موکول شدن برگزاری این امتحانات به روز 26 دی منوط به منحصر شدن تعطیلی مراکز آموزشی به روز شنبه است و با ادامه آلودگی هوا و تداوم احتمالی تعطیلی مدارس ممکن است برنامه امتحانات نهایی باز هم تغییر کند که متعاقبا اعلام می‌شود.

فرهادی همچنین درباره آزمون‌های داخلی و استانی دانش‌آموزان نیز گفت: مدارس درباره زمان برگزاری این آزمون‌ها به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

امتحانات روز شنبه 16 دی همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان تهران نیز برگزار نمی‌شود و زمان بعدی برگزاری امتحانات اطلاع رسانی خواهد شد.

مهر نوشت: وزارت علوم در خصوص تعطیلی مراکز آموزشی استان تهران اعلام کرد: با توجه به تصمیم کمیته هماهنگی مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران مبنی بر تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی در روز شنبه 16 دی ماه به اطلاع جامعه دانشگاهی می‌رساند: امتحانات 16 دی ماه کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان تهران به استثنای مراکز دانشگاه پیام نور برگزار نمی‌شود و زمان بعدی برگزاری امتحانات مذکور توسط دانشگاه مربوطه اطلاع رسانی می‌شود.

مهر در خبر دیگری درباره وضعیت امتحانات دانشگاه پیام نور نوشت: با اعلام دانشگاه پیام نور، آزمون‌های روز شنبه این دانشگاه به علت سراسری بودن، در استان تهران هم برگزار می‌شود.

دانشگاه پیام نور اعلام کرد: با توجه به اینکه تمام امتحانات پایان ترم در دانشگاه پیام نور به صورت همزمان و سراسری در کل کشور برگزار می‌شود، امکان لغو امتحانات برای دانشجویان تهرانی به دلیل آلودگی هوا مقدور نخواهد بود.

همچنین سایر امتحانات طبق تقویم دانشگاهی برگزار و هرگونه تعطیلی به دلیل بدی آب و هوا مانع برگزاری امتحانات نخواهد شد.

کد خبر 196707
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز