همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برنامه ریزی این سازمان برای برگزاری آزمون زبان به صورت اینترنتی در سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده یکی از آزمونهای زبان به طور آزمایشی با این شیوه برگزار می‌شود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر افزود: اینترنتی شدن آزمونهای سراسری یکی از برنامه های سازمان سنجش است و قصد داریم آن را از آزمون هایی که متقاضی آن کم است آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت این کار امکاناتی را می طلبد که باید برای آن برنامه ریزی کرد. در واقع باید مکانی در نظر گرفته شود که سیستم آن طراحی شده و کامپیوترهای کافی برای برپایی آزمون داشته باشیم.

خدایی یادآور شد: در مراحل اولیه این کار با یکی از آزمون های زبان آغاز می شود و در حال حاضر در حال برنامه ریزی بر روی آزمون زبان تولیمو هستیم که آن را به انجام برسانیم. البته اکنون بر روی یکی از آزمون های تافل این کار در محیط سازمان سنجش انجام می شود اما تعداد متقاضیان این آزمون بسیار محدود است.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: ما از سال آینده می توانیم به طور آزمایشی یکی دو آزمون را اینترنتی برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: بالاخره برای آزمونی که 10 هزار متقاضی دارد باید بتوانیم سیستم های کامپیوتری مناسب آزمون را با همکاری دانشگاه ها تهیه کنیم.

وی افزود: محیط کنترل شده، تهیه سخت افزار مناسب، توجه به تئوری آزمون سازی، طراحی هوشمند آزمون ها از نکاتی هستند که باید برای برگزاری آزمون به صورت اینترنتی به آن توجه کرد.

کد خبر 196408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز