چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تاخیر در ارائه لایحه بودجه در سال آخر دولت شاید تا پایان آذرماه قابل اغماض باشد اما اگر این زمان نیز بگذرد و لایحه‌ای به مجلس ارسال نشود چاره‌ای جز تصویب دو دوازدهمی آخرین بودجه دولت احمدی‌نژاد برای مجلس باقی نمی‌ماند.

بودجه

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس،‌ دولت مکلف بود لایحه بودجه را حداکثر تا نیمه آذرماه به مجلس ارسال کند و هر چه از آن تاریخ بگذرد، تخلف صورت گرفته است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: روند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی، ارائه پیشنهادات توسط نمایندگان، بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه و رسیدگی در صحن علنی مجلس به 55 روز کاری نیاز دارد تا لایحه بودجه بررسی و به تصویب شورای نگهبان برسد اما اگر این زمان بیش از این توسط دولت کاسته شود به معنی تحت فشار قرار دادن مجلس برای تصویب بودجه سال آینده است.

مصباحی‌مقدم با اشاره به تدبیر مجلس برای بررسی لایحه بودجه سال 92 گفت: اگر به نتیجه برسیم که در مدت قانونی نمی توانیم لایحه بودجه را در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی مجلس بررسی کنیم ناگزیر از بررسی کامل لایحه بودجه در سال 1392 هستیم.

وی افزود: در این صورت لایحه بودجه سال آینده نیز مثل لایحه بودجه سال جاری به صورت دو دوازدهمی تصویب می‌شود و این اتفاق به معنای این است که در سال آخر این دولت با بودجه‌ای دست و پا شکسته روبرو خواهیم بود.

مصباحی‌مقدم هشدار داد: اگر لایحه بودجه تا پایان آذرماه به مجلس ارسال شود این موضوع قابل حل است، در غیر این صورت برای مجلس چاره‌ای جز بررسی و تصویب دو دوازدهمی بودجه سال آینده باقی نمی‌ماند.

کد خبر 194962
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز